Plantronics BackBeat GO 2 (Zwart) Review

jdewit 13 juli 2015, 215 views

Plantronics BackBeat GO 2 (Zwart)

Ongeschikt voor hardlopen. Als ik grote dopjes gebruik blijven ze nog zitten totdat ik echt aan het zweten ben. Als ik kleinere dopjes gebruik zodat ik de omgeving nog wat kan horen vallen ze er als ik zweet in een paar stappen uit.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Totaal geen last van omgevingsgeluid

Minpunten

• Blijft absoluut niet zitten tijdens het sporten
  • Je hoort niks van de omgeving (verkeer bijvoorbeeld)
  • Knoppen op het bedieningspaneeltje lijken op de tast teveel op elkaar.

Om met de deur in huis te vallen: Deze koptelefoon is totaal ongeschikt voor hardlopen. Ik heb alle maten oordopjes en heel veel verschillende houdingen van de extra vleugeltjes geprobeerd, en ze blijven gewoon niet zitten. Als ik grote dopjes gebruik blijven ze nog zitten totdat ik echt aan het zweten ben, en dan glijden ze er steeds in ongeveer 500m uit, maar dan hoor ik totaal geen omgevingsgeluid. Als ik kleinere dopjes gebruik zodat ik de omgeving nog wat kan horen vallen ze er als ik aan het zweten ben in een paar stappen uit.

Het geluid is prima (voor zover ik daar iets over kan zeggen). Je kan ze heel goed zo ingesteld krijgen dat ze (zolang je niet zweet) perfect blijven zitten en dan heb je helemaal geen last van omgevingsgeluid. Ze zijn makkelijk te verbinden met je telefoon en de geluidjes en stemmen die de koptelefoon gebruikt om informatie aan je door te geven liggen prettig in het gehoor.
De knopjes op het bedieningspaneel in het draad zijn iets lastig op de tast te onderscheiden. Je moet echt het paneeltje aflopen van boven naar beneden of andersom om zeker te weten welke knop je vast hebt.

Voor het sporten, mijn use-case, zijn ze wat mij betreft helaas totaal ongeschikt.

Heb jij ook een Plantronics BackBeat GO 2 (Zwart)?

In het verkeer (fietsen/auto rijden) hoor je geen koptelefoons/dopjes te gebruiken.