Specificaties On-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Ausdom M07 (Zwart) Review

JdJtA 13 juli 2015, laatste update op 13 juli 2015, 447 views

Ausdom M07 (Zwart)

Een echte impulsaankoop. Hoewel ik al een tijdje op zoek was naar een bluetooth headset kwam ik bij toeval deze koptelefoon tegen voor een zeer schappelijke prijs (33 euro). Na het lezen van een aantal recensies over het mij nog onbekende merk ben ik overgegaan tot aankoop.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Gebruiksgemak
  • Draagcomfort

Minpunten

• Stabiliteit verbinding
  • Geen 3,5 mm-kabel (male-male) bijgeleverd

Voor mijn dagelijkse treinreis van ongeveer een uur was ik op zoek naar een nieuwe koptelefoon. Hierbij is het voor mij belangrijk dat de geluidskwaliteit in orde is en daarnaast wilde ik graag af van de bedrade verbinding voor het luisteren van muziek.

Het 'winkelen' op het internet bracht mij per toeval op het merk Ausdom. Het eerste dat opviel was de aantrekkelijke prijs en na het bekijken van een aantal ervaringen van andere gebruikers (met verschillende producten van het merk) ben ik overstag gegaan.

Verpakking en inhoud

Na 4 dagen werd het pakket vanuit Duitsland bij mij bezorgd en in de verpakking van de leverancier trof ik de doos met koptelefoon aan. De verpakking is van stevig karton en voelt degelijk aan maar is verder vrij saai (Zie Afbeelding 1).

In de doos zitten de volgende onderdelen:

- Koptelefoon
- Micro-USB kabel
- Handleiding

Opvallende afwezige is hier een 3,5 mm-kabel (male-male). Het is namelijk ook mogelijk de koptelefoon op deze manier (offline) te gebruiken.

Uitpakken en aansluiten

Na het openen en uitpakken van de koptelefoon valt meteen op dat deze compact is opgevouwen. Door twee duidelijke klikken zet je de oorschelpen vast. Op de zijkant aan de linkerkant zitten drie knoppen, één voor afspelen/pauze en twee voor volumeregeling/nummer selecteren.

Koppelen gaat heel makkelijk. Bluetooth aanzetten op de telefoon of tablet en de speel-knop ingedrukt houden tot een duidelijke stem aankondigd dat je in ' pairing'-modus zit. Op mijn telefoon zag ik de koptelefoon vrijwel direct en na het aanklikken is het koppelen voltooid. Een wachtwoord of PIN-code is niet nodig.

Gebruik en draagcomfort

Na het koppelen is het natuurlijk tijd om te gaan testen. Hiervoor gebruik ik op mijn Oneplus One in eerste instantie mijn eigen muziekcollectie die ik afspeel met Rocket Player (https://play.google.com/s....AnotherMusicPlayer&hl=nl). Het geluid is rijk en klinkt zuiver in vergelijking met mijn diverse oordopjes en vorige koptelefoon (JBL J88i). Ook het volume is goed en onafhankelijk van de telefoon te regelen op de koptelefoon (het zijn dus twee verschillende niveau's).

Na het testen van verschillende stijlen uit mijn eigen collectie (waaronder klassiek, pop, dance en hardstyle) kan ik zeggen dat ik onder de indruk ben geraakt van de geluidskwaliteit. Heldere tonen, duidelijke basweergave maar niet overheersend en veel detail. Ook het afspelen van verschillende YouTube-filmpjes (documentaire en muziek) klinkt allemaal erg goed.

Het enige minpunt qua gebruik waar ik af en toe tegenaan loop is dat bij het afdekken van de telefoon de verbinding af en toe wat instabiel lijkt te worden. Of dit aan de koptelefoon ligt heb ik echter nog niet kunnen vaststellen. Daarbij is dit in de praktijk tijdens het reizen nauwelijks merkbaar. In huis is het bereikbaar ook prima. Dit is echter wel iets dat ik de komende tijd verder zal gaan testen.

Het draagcomfort is erg goed, op de oorschelpen zitten prettige kussens en ook aan de binnenkant van de hoofdband zit een zachte afdekking. Ook na ruim 1,5 uur zitten ze nog prima zonder te gaan zweten of te irriteren.

Wie op zoek is naar een betaalbare en goed klinkende koptelefoon heeft een koopje aan dit product. Zeker in vergelijk tot bekende merken is de prijs/kwaliteit-verhouding bijzonder hoog. De soms wat instabiele verbinding doet hier een klein beetje afbreuk aan maar is zeker niet voldoende om het product af te raden.Als ik er een cijfer op zou moeten plakken kom ik uit op een 8,5.

Heb jij ook een Ausdom M07 (Zwart)?

ik heb 2 vraagjes :)

kan je ook nog een deel review geven als je een 3.5mm kabel gebruikt
en kan je ook zeggen bij welke winkel je hem gekocht heb ?

verder goede review :)
Hoi Leon,

Met de kabel heb ik puur even geprobeerd of dat ook werkt als de koptelefoon uit staat. Het klonk voor even prima maar hier kan ik verder geen uitgebreid verslag van doen.

Ik heb de koptelefoon aangeschaft bij Amazon.de.

Dank voor je positieve reactie!