Samsung Galaxy S5 mini (4G) Zwart Review

cr3k 12 juli 2015, laatste update op 12 juli 2015, 1.501 views

Samsung Galaxy S5 mini (4G) Zwart

Slechtste Samsung smartphone ooit.

Pluspunten

• Mooi beeld
  • Handig formaat

Minpunten

• Slechte kwaliteit
  • Zwakke accu
  • Blokkeerd vaak
  • Sloom
  • Te duur
  • Slechte bereikbaarheid
  • Camera en foto's
  • Gesprekken onverstaanbaar

In Januari Samsung S5 Mini aangekocht op aanraden van de verkoper. Er werd aangegeven dat S5 tot nu toe een van de vlotste mobieltjes was van Samsung, mooi beeld, mooie foto kwaliteit enz. Ik ben altijd al Samsung fanaat geweest maar bezitte op dat ogenblik een Nexus 5 en was daar zeer tevreden mee.

Al snel gemerkt dat de duur van de accu zeer kort was, tijdens werkuren was de batterij al gauw opgebruikt terwijl ik vrijwel geen gebruik maakte van apps maar enkel over de middag even mail ging checken. Na het installeren van wat handige apps, begon het systeem met regelmaat te crashen, scherm viel uit, standaard apps crashten, systeem blokkeerde en startte vanzelf opnieuw op en daarbovenop ging de accu nog sneller leeg dan eerst. Na wat onderzoek de instellingen van het scherm en dergelijk aangepast om het accu te sparen maar zelfs op spaarstand e.d. ging het accu nog steeds maar hooguit 6-8u mee. Na twee maand ging het scherm ineens splitten, zomaar.... Hij lag op de tafel, toen ik hem opnam ging het scherm knarsen. Vanaf dat ogenblik waren gesprekken ook bijna onverstaanbaar geworden, ruisen en wegvallen. Dat terwijl de bereikbaarheid ook al zeer slecht was, lag zeker niet aan de provider gezien ik altijd al dezelfde heb gehad en de Nexus 5 het perfect deed.

Gisteren uiteindelijk (mobiel amper 6 maand in mijn bezit), ging het scherm raar doen. Na heropstarten van het systeem, doet hij het helemaal niet meer.

Kortom, zeker de moeite niet waard en heeft helaas na zoveel jaren ervaring met Samsung mijn beeld veranderd over de kwaliteit.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S5 mini (4G) Zwart?

Reviews door de redactie

Hi Jeroenneman

Na de tweede week ben ik ook teruggegaan, maar enkel als er zichtbare problemen zijn met het apparaat kon voor een nieuwe ingewisseld worden en ook dit moest gebeuren binnen de week van aankoop.

Ik heb altijd al Samsung gehad en deze problemen heb ik nooit eerder meegemaakt. Jammer maar helaas, deze versie is echt niet het geld en de moeite waard. Misschien ervaart u dat niet zo, maar het zijn de feiten van het apparaat wat ik had.
Meen ergens gelezen te hebben dat de Galaxy s4 mini een stuk beter is dan zijn opvolger, misschien omruilen?
Weer de zoveelste afzeik review.

Als je een maandagmorgen model hebt, stuur hem dan terug!

En ga niet op een review je hart luchten omdat jij niet weet waar je mee bezig bent!

Een accuduur van 6-8 uur, laat me niet lachen. Dan is er echt iets fout met je toestel.
Mag ik vragen wat de huidige versie van android is op het toestel? Kan doorslaggevend zijn om de telefoon te kopen.

Ik hoor het graag!
Mijn zakelijke Samsung S5 mini (via Vodafone) heeft nog Android 4.4 Mogelijk dat er binnenkort nog een update komt naar Android 5.0. Verder geen problemen met dit toestel ondervonden, maar nog kort in bezit.
Mijn privé LG Nexus 4 van ruim 2,5 jaar oud zit ondertussen al lang op Android 5.1.1... Dus als het vooral ook te doen is om snelle Android updates in deze prijs klasse, kies dan een Nexus-toestel of kijk ook eens bij Motorola!
Off topic...Deze reactie gegeven via een.oude, maar nog uitstekend functionerende, Samsung Nexus 10 tablet met (je kan het al raden) Android 5.1.1... 😊