Lenovo ThinkCentre E50-00 (90BX0018MH) Review

ewal 11 juli 2015, 442 views

Lenovo ThinkCentre E50-00 (90BX0018MH)

Prima basis systeem voor weinig geld. Uiteraad uit de budget-serie en daardoor beperkt in zijn (uitbreiding)mogelijkheden, maar voor een pc die wordt gebruikt voor internet, office ect een leuk systeem met windows.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Stil
  • Snel genoeg voor basis gebruik
  • Inclusief muis en toetenbord

Minpunten

• Weinig usb poorten aan de achterkant, slecht 3
  • Geen mogelijkheid om extra harde schijf aan te sluiten, zitten maar 2 sata aansluitingen op

Ik was van plan een kleine ssd schijf te gebruiken en de bestaande harde schijf te gebruiken als opslag. Helaas kan dat niet, geen sata poort extra op het bord. Dus gekozen voor een grotere ssd. Ook de usb poorten aan de achterkant zijn beperkt, 2 x 2.0 en 1 x 3.0. Gelukkig zijn voorop ook nog 2 poorten.

In IE lijkt het alsof facebook.com de pc een vastloper bezorgd, maar na 30 seconden gaat het systeem toch weer verder. Echter, in google chrome geen problemen. Blijkbaar is er nog een kleine issue met deze lenovo in combinatie met IE. Ik hebE 2 van deze sytemen en ze doen dit op beide.

Eindconclusie: Voor dit geld mag je niet veel verwachten en mag je zeker niet klagen. Je hebt een prima basis systeem om mee te internetten of tekstverwerken.

Heb jij ook een Lenovo ThinkCentre E50-00 (90BX0018MH)?

Hoi ongelofelijk soepel systeem voor zo'n prijs, en een aparte mooie systeemkast. Een AMD R5 235 1G grafische kaart of lager, zou het moederbord moeten aankunnen voor een 2e beeldscherm. Denk dat ik die binnenkort ga aanschaffen. De Harde schijf vind ik toch behoorlijk ratelen. Ik gebruik ook Google Chrome, loopt toch net ietsje sneller.

grt. Rob.
Hallo Ewal,

Zelf heb ik voor een klein garagebedrijfje ook twee van deze pc's aangeschaft voor de baliemedewerkers. Ik heb echter een probleem en ik vroeg me af of jij daar ook tegenaan gelopen bent.

Zo nu en dan bevriezen de PC's compleet: muis beweegt niet meer, capslock op het toetsenbord wisselt niet en het beeld blijft staan op het laatst weergegeven frame. Op het internet kwam ik een artikel tegen over deze PC (https://forums.lenovo.com...ops-freezing/td-p/2142362), waarin andere gebruikers hier ook last van hadden. Zij zijn daarop gewisseld naar een 90W voeding (van Lenovo) i.p.v. de meegeleverde 65W voeding. Ook ons garagebedrijf heeft deze wissel gedaan, maar nog steeds blijft één van de twee pc's bevriezen. De PC's draaien Windows 10 Pro, met enkel de database-software voor het klantenbestand erop.

Heb jij toevallig ook soortgelijke problemen gehad? Zo ja, heb jij hier nog een oplossing voor gevonden?

Met vriendelijke groet,
Vincent Vromen
Ik heb dit gehad met internet explorer, en sinds ik google chrome gebruik niet meer gehad. Ook een bios update gedaan, welicht dit ook even doen.

[Reactie gewijzigd door ewal op 14 april 2017 15:15]