Startech.com Mini DisplayPort naar DisplayPort Review

uni1313 11 juli 2015, 469 views

Startech.com Mini DisplayPort naar DisplayPort

niet VESA-compliant! Conflicten met slaapstand in Windows

Pluspunten

• beeldkwaliteit OK - geen storingen

Minpunten

• niet VESA-compliant

Deze kabel voldoet niet aan de VESA standaard van de Displayport organisatie!
Voor meer info: http://hardforum.com/showthread.php?t=1803684
Er was geen probleem bij de beeldkwaliteit. Het grootste probleem is dat het met deze kabel onmogelijk is om je scherm in slaapmodus te brengen via Windows. Doordat de 20 pinconnector actief van stroom wordt voorzien krijgt men een conflict tussen monitor en pc.
Ik heb dit voorgelegd aan Startech support en ze hebben mij bevestigd dat dit zo is bij deze kabel.
Hun advies was de kabel terugzenden naar de verkoper wat ik dan ook heb gedaan.
Het is blijkbaar niet eenvoudig om displayport kabels te vinden die voldoen aan de standaard.
Op de website van http://www.displayport.org/ kan men een zeer korte lijst vinden. Van dit type kabel heeft enkel Accell een kabel die is goedgekeurd.

Heb jij ook een Startech.com Mini DisplayPort naar DisplayPort?