MSI GS60 2QE-230NL (Ghost Pro) Review

lindseysew 10 juli 2015, laatste update op 5 augustus 2015, 1.054 views

MSI GS60 2QE-230NL (Ghost Pro)

Zeer prachtige en krachtige laptop van MSI, ook zeer licht en ben hierover zeer tevreden. Hij is supersnel, typt immers ook lekker weg.

Pluspunten

• Snelheid
  • Dun en licht gewicht gaminglaptop
  • Mooi scherm (IPS)
  • Design vind ik letterlijk PRACHTIG
  • Wordt niet warm!
  • Robuuste hoes erbij

Minpunten

• Ventilatoren staan altijd aan
  • Kan op de hoogste stand wel warmte produceren en geluid

Het gaat hier over een zeer platte en lichte gaming laptop.
Ik zocht namelijk een fijne gaming laptop die ik ook snel kon meenemen naar mijn HBO opleiding.
Na even wat andere laptops te hebben geprobeerd en weer heb laten retourneren ben ik wezen zoeken naar een MSI laptop.
Ik twijfelde over de prijs heel erg, maar ik ben zeer blij dat ik toch deze keuze heb gemaakt.
Alles is helemaal compleet, doos ziet er mooi uit en je krijgt er zelfs een hoes bij!
Prijs vind ik wel wat aan de dure kant, en de dunnigheid van de laptop was wel even schrikken.
Het design vind ik persoonlijk zeer mooi en elegant, het enige nadeel aan deze laptop en dat moet je echt weten is dat de ventilator van de CPU (Rechterkant) aan blijft en dus iets geluid produceert.
Wanneer je aan het gamen bent staan allebei de ventilatoren natuurlijk aan, de ventilatoren bevinden zich onder het rooster bovenaan het toetsenbord, links GPU en rechts de CPU.
Hij produceert zeer weinig warmte wat ik overigens zeer fijn vindt, jammer van de ventilator geluid maar wat verwacht je van deze super dunne gaming laptop.... je kunt niet alles hebben hé!

Ontvangst en indruk
Een normale MSI kartonnen doos en daarin zit de sleeve in een vak en de doos van de laptop en accessoires zelf.

Eerste indruk van de doos is super mooi! Zwart met een rode kleur.
Ook de sleeve vind ik persoonlijk robuust en zeer stevig.
De binnenkant van de sleeve is zacht en gaat met een dubbele ritssluiting dicht.

De binnenkant van de doos zelf, eerst een zwarte katoenen en daarin plastic hoesje en de laptop zelf!

Eerste indruk laptop ;

Nou ik vond de laptop persoonlijk super dun en licht, ik ben namelijk de Alienware 15 gewend... en wat een prachtig ding deze laptop!
Super licht (bijna 2kg) en super dun!!!
Verkijk je er niet op, hij is over het algemeen wat breder door het toetsenbord en de ventilatoren aan de bovenkant is hij ook wat hoger.

Specificaties

CPU : Intel Core i7-4720HQ, Haswell, 2.6 GHz met turbo 3.6GHz.
RAM : 16 GB DDR3L SODIMM Ram geheugen (2 slots in totaal en 2 slots gebruikt)
DGPU : GTX 970M met 3GB DDR5 geheugen
HDD/SSD : 1x M.2 SSD 128GB (daar staat de OS ook op) en je hebt dan nog 1x een M.2 SSD slot over, ook zit er een 1tb HDD met 7200RPM in.
Scherm : FULL HD, 1080p IPS scherm, mat
Toetsenbord/behuizing : Toetsenbord van Steelseries met daarin verlichting en de behuizing is van aliminium.
OS : Windows 8.1 krijg je erbij

Laptop wordt gebruikt samen met een Razer Deathadder Chroma, Razer muismat en een Coolermaster laptopkoeler.

Over het algemeen wordt de laptop niet te warm, onder full load wordt hij max 85
Het is overigens ook een laptop die je even lekker op je schoot kunt gaan gebruiken om even lekker te gaan browsen of een filmpje te gaan kijken.

Heb jij ook een MSI GS60 2QE-230NL (Ghost Pro)?

Ik heb trouwens nog geen enkele keer last gehad van Thermal Throttling.
Wel gehoord dat de GTX 870M ontzettend warm werd tijdens het intensief gamen of andere intensieve dingen.
GTX 970m daarentegen is dus een stuk beter gekoeld en een stuk minder warm!
Gebruik de laptop ook nog eens regelmatig op mijn schoot, lekker op de bank luieren :-)
Maar dan is het meestal om even te browsen of filmpje kijken!
Ik zit zelf ook naar deze laptop te kijken. kan je me vertellen wat de temperaturen zijn onder load zonder laptopkoeler?
Krijgt de laptop dan ook last van thermal throttling?

Ik moet overigens zeggen dat dit meer op een unboxing lijkt dan op een review maar toch bedankt voor de moeite.

[Reactie gewijzigd door IemandOpT.net op 2 augustus 2015 16:28]

Hey, hij wordt pas warm wanneer je de boos modus hebt aangezet en je zware games speelt. Speelde een uurtje en hij werd tussen de 70-82 graden!
Comfort modus wordt hij rond de 70.
Sorry :3