Specificaties (HT)PC barebone met Intel Core i5-4250U - Bekijk alle specificaties

Intel NUC D54250WYK Review

janniet 10 juli 2015, laatste update op 11 augustus 2015, 369 views

Intel NUC D54250WYK

Gekocht in oktober 2014 van een mede-tweaker voor 380 euro incl. 1x8GB RAM en 250 GB mk2 Crucial SSD schijfje.Ik speel geen games en render ook geen video's. Gebruik hem als "werk" en media computer. Vanaf ingebruikname plus minus 600 KW tot nu toe op mijn electriciteits rekening bespaard.

Pluspunten

• Voor mij goed en snel genoeg
  • Klein en compact
  • Energie zuinig
  • Eenvoudig soft - hardwarematig zelf samen te stellen te (de)monteren en te installeren
  • Terugverdientijd qua energie bezuiniging iets meer dan 2 jaar
  • Multi functioneel

Minpunten

• verloopstukje voor HDMI kopen

Eenvoudige review zonder poespas,

Heb dit item hoofdzakelijk gekocht om energieverbruik redenen.
Een raspberry is nog zuiniger maar voldeed niet aan mijn (prestatie) eisen voor zover ik die heb. :) 8)7

Ik zit mij al jarenlang te ergeren aan mijn electriciteits verbruik die maar niet onder 2000Kw/u per jaar wilde duikelen.

Na vele reviews gelezen, gereken, en alles zo geļnterpreteerd te hebben in mijn eigen voordeel :) meen ik met deze computer een goede slag geslagen te hebben. Computer staat hier heel vaak aan. (24/7)

Heb hier ook een andere zelfbouw computer (AMD FX-4100 quad core, crucial 120GB SSD, 8 GB RAM, met 350 watt voeding) midi tower staan, die ik voor deze aankoop als mijn hoofdcomputer gebruikte, staat nu helemaal uit doordat de dual core NUC het naar mijn bescheiden mening het beter doet en kan.

In de loop van de jaren heb ik een externe usb dvd speler/brander, een 5-tal usb 2.0 en 3.0 externe harde schijven, en printer(s) verzameld of gekocht, deze spullen functioneren nog allemaal prima.
Om het probleem te tackelen dat ik deze niet meer, en/of gebrek aan usb poorten zonder allerlei gedoe te kunnen gebruiken, viel mijn oog uiteindelijk op een hub van https://www.conrad.nl/nl/...089874-zwart-1089874.html
Prijs was vorig jaar ¤79.95

Deze kan ik naar eigen inzicht en gebruik individueel in- en uitschakelen.
Snelheid van lezen, opslaan en verplaatsen van data naar aangesloten hub zal of doet er eventueel ietwat langer over, maar is voor mij geen punt en een beetje geduld hebben heeft ook zijn voordeel.

Op 1 augustus 2015 moet ik mijn meterstanden voor de jaarafrekening doorgeven, geef na 1 augustus wel door hoeveel ik bespaard heb :)

Update 31-07-:2015
Heb met dezelfde elektrische toestand vanaf juli 2013 - 2014: 2024 Kw/u verbruikt.
Idem eind juli seizoen 2014 - 2015: 1508 Kw/u, verbruikt, Een besparing van 516 Kw/u.
Het apparaat heb ik eind oktober 2014 full time in gebruik genomen
En eindelijk, zit ruim onder de 2000 Kw/u per jaar.

Update: 11-08-2015
Krijg van het energie bedrijf via de jaarafrekening ¤362 terug inclusief cash back van ¤170
Tekst aangepast

Heb jij ook een Intel NUC D54250WYK?