Minecraft, PC (Linux, macOS / OS X, Windows) Review

Bear312 8 juli 2015, 703 views

Minecraft, PC (Linux, macOS / OS X, Windows)

Leuke sand-box game waar je lekker je eigen verhaal in kan maken en er is veel mod support dus je kunt van alles toevoegen aan de game zelf waardoor het nog een betere game kan worden

Pluspunten

• Grote random generated werelden.
  • Veel Crafting Mogelijkheden.
  • Veel Mods en Texture Packs.
  • Kan bijna niet uitgespeeld worden.

Minpunten

• Draaid op Java.
  • Nieuwe Updates brengen weinig nieuws.
  • Werkt niet goed op verre render distance.

Stabiliteit Score: 3
Replaywaarde Score: 5
Besturing Score: 4
Geluid Score: 4
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 4
Minecraft is een spel waar je je eigen verhaal maakt. Je spawnt in een land die je vrij kan ontdekken en de werelden zijn zo goed als oneindig.

Je spawnt dus in een land en je kunt beginnen met overleven. Je kunt tools maken om het leven wat makkelijker te maken en als je je ergens wilt vestigen maak je je eigen huis en wil je wat extra's maak je een mijn en ga je diamonds opgraven. Wil je nog een stukje verder met je game maak je portals naar de nether en de ender en ga je de enderdragon verslaan.

In minecraft ben nooit echt uitgespeeld. Er is altijd wel weer wat nieuws te doen. Zeker als je mods gaat installeren en o jonge, dat zijn er toch veel.

Je hebt mods in alle soorten en maten. Zo heb je mods die vliegtuigen toevoegd to de game tot mods waarmee je hele geautomatiseerde fabrieken kan maken en er zijn mods die het leven gewoon wat makkelijker maken zoals extra inventory door tassen toe te voegen.

Er zijn zelfs texturepacks gemaakt voor Minecraft die de normale 16x16 Textures kunnen vervangen voor 512x512 texturepacks. En je hebt Shaders voor Minecraft zodat het lijkt alsof je echt in de game loopt. Je kunt het zelfs spelen met een Oculus Rift en in 3D als je zou willen.

De mogelijkheden zijn oneindig in Minecraft en je zult er een tijdje zoet mee zijn. Toch moet ik zeggen dat het nu saai begint te worden maar dat mag ook wel vind ik. Ik speel het al sinds Alpha 1.5 en heb eigenlijk alles wel gedaan nu wat ik kon.Ik vind het nog steeds leuk om in Creative Mode een mega huis of kasteel te bouwen maar Survival Mode speel ik niet meer.

Je hebt "Survival Mode" waar je leven hebt en honger kunt krijgen. Je kunt monsters zoals zombies, skeletons of creepers die boem zeggen en je kunnen laten ontploffen.

Verder heb je "Creative Mode". In deze mode kun je niet dood en heb je unlimited resources zodat je je creativiteit op volle gang kan laten gaan.

Als laatste hebben we "Adventure Mode" In deze mode kun je geen blokken slopen en is speciaal gemaakt voor "Adventure Maps". lijkt op Zelda bijvoorbeeld. Ze hebben zelfs een heel Zelda avontuur map gemaakt voor minecraft Adventure mode waar je als zelda speeld en dungeon moet doen om verder te komen.

Jammer is dat Minecraft op Java loopt en dus niet echt optimaliseerd kan worden en dat zie je als je de render distance omhoog zet. Blokken respawnen dan als je ze sloopt en je kunt dus practisch niet spelen. Ik heb een goed genoeg computer die GTA V op High kan spelen en Middle Earth - Shadow of Mordor op bijna ultra 40 FPS maar Minecraft kan niet eens op Ultra. Dat vind ik best slecht. Ik kijk dus ook uit naar "Minecraft Voor Windows 10" sinds dat practisch Minecraft Pocket Edition is en gescrhreven is in C++ en dus veel soepeler en sneller is.

Al met al is Minecraft een geweldige game en voor 20 euro heb je zeker waar voor je geld.

Heb jij ook een Minecraft, PC (Linux, macOS / OS X, Windows)?

BIj minpunten schrijf je "draaid" op java. Naast dat je "draait" met een T schrijft (browserspellchecker pikt hem op), is "gebruikt" of "Heeft nodig" misschien meer. Overigens is het ook een krachtpuntje van Java: je kan heel veel modden en aanpassen juist hierdoor, en door en andere JVM te gebruiken kan je zelfs de renderdistance omhoog gooien, of zelfs: absurde hoeveelheden shaders toevoegen.
Ik heb het als minpunt opgeschreven omdat Java zwaar is en dat daardoor Java de graphics van minecraft niet kunnen bijhouden en dus gaat lacken.

En je hoeft niet zo'n spellingsnazi te zijn, ik weet dat mijn spelling niet perfect is.

Het is veel beter als het in C++ geprogrammeerd zou zijn omdat dat een stuk vloeiender draait en daar kun je ook prima mods voor maken met een beetje extra werk.

[Reactie gewijzigd door Bear312 op 8 juli 2015 19:09]

ik heb eerdere het idee dat minecraft langzamer is geworden zins het systeem met chunks http://minecraft.gamepedia.com/Chunks
Precies. Java moet te zwaar rekenen voor chunks rendering. Ik heb zelfs 8gb ram aan minecraft moeten geven en het lackt nog zodra ik het boven 10 chunk rendering zet

[Reactie gewijzigd door Bear312 op 8 juli 2015 19:04]