Specificaties 2.0 Boekenplank speaker - Bekijk alle specificaties

Samsung WAM751 (Wit) Review

divealicious 7 juli 2015, laatste update op 13 juli 2015, 1.162 views

Samsung WAM751 (Wit)

De software werkte niet meteen wat een teleurstelling was, maar eenmaal aan de slag maakt de WAM751 de verwachtingen waar.

Pluspunten

• Mooi design; kan liggen en rechtop staan
  • Prima geluid en volume
  • Koppelt makkelijk en snel met hub
  • Makkelijke bediening via app en op apparaat zelf

Minpunten

• App liep in het begin steeds vast wat de setup frustreerde
  • Duur

Muziekweergave Score: 5
De Samsung WAM751 staat bij ons in een multiroom opstelling met een WAM551 en een hub.

Ondanks dat zowel onze smartphones en tablets allemaal van Samsung zijn, werkte het allemaal niet direct out of the box. Wel een beetje jammer; je zou verwachten dat dit perfect samenwerkt. Waarschijnlijk lag dit aan een software update die de app liet vastlopen. Na een paar keer opnieuw opstarten was het opeens verholpen.

Eenmaal opgestart is het makkelijk om de speaker te koppelen aan de hub voor de multiroom opstelling. De app is makkelijk te bedienen en onze Synology NAS werd meteen gevonden als muziekbron.

Het geluid is erg goed en vult de kamer met gemak. Ik ben geen audiofiel, maar vind de klanken behoorlijk indrukwekkend voor zo'n kastje. Ik heb nog niet getest hoe hard ie kan; harder dan mijn buren kunnen waarderen in ieder geval.

Last but not least, ik vind het design erg mooi. De vorm is driehoekig en daarom wel een beetje apart, maar leent zich daarom goed om zowel ergens neer te leggen als om rechtop te zetten.

Heb jij ook een Samsung WAM751 (Wit)?

Ik heb dezelfde - het aansluiten van de M7 vond ik echt een drama, ik heb geen Hub, maar zowel via Wifi als via LAN werd niks herkend.
Uiteindelijk de hoop al een beetje opgegeven toen ineens uit zichzelf een software update begon, daarna werkte alles als een trein.

Tip: zet de firmware upgrade op een usb en doe dit voordat je de verdere installatie begint, scheelt een hoop ergernis.

Daarna werkt alles als een trein!
Inderdaad, bij mij liep de app steeds vast; ik zag iets in beeld staan over een firmware update, maar hij leek er niet doorheen te komen. Ik was al een usb-stick aan het zoeken toen hij toch opeens door het update proces heen kwam. Nu loopt alles als een zonnetje :)
Werkt prima! Ook is een app voor de desktop gewoon beschikbaar.
Je hebt gelijk, staat niet eens in hun eigen handleiding, dat verwijzen ze alleen maar apps. :)

[Reactie gewijzigd door divealicious op 13 juli 2015 06:33]