Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech Cordless Desktop EX 110 Review

Spongerobie 5 mei 2009, laatste update op 14 december 2009, 762 views

Logitech Cordless Desktop EX 110

Pluspunten

• Stevigheid

Minpunten

• Geen Scroll Lock

Algemene Beoordeling
Ik heb dit setje nou al een aantal maanden en ben er zeer tevreden over, voor de prijs hoef je het niet te laten om dit setje te halen.

Ergonomie
Qua ergonomie vind ik dit ook wel een lekker bord, ik kan hier makkelijk een hele dag verslagen op typen zonder dat ik ergens last van krijg, de muis ligt ook erg lekker in de hand, ik game hier ook op, dit gaat ook prima, ik hoef al die poespas niet op men muis en toetsenbord.

Functionaliteit
De functionaliteit is ook prima, er zit een scala aan functie knoppen op voor media doeleinden en een volgende/vorige en een afsluiten knop, deze laatste 3 knoppen zitten wel op een vervelende plek, je tikt ze erg vaak per ongeluk aan wat erg ongelukkig kan uitpakken.
Het toetsenbord mist alleen wel een Scroll Lock, niet dat veel mensen hem zullen missen maar voor bepaalde aplicaties kan hij nog handig zijn, deze hadden ze er nog wel eventjes op mogen zetten wat mij betreft.
De muis heeft 3 knoppen en dat is zat voor een muis waar ik mee werk, over het algemeen zit er mee te internetten, en af en toe eens een shootertje, dit gaat over het algemeen prima.

Vormgeving
De vormgeving is ook wel in orde, ik vind het toetsenbord goed ogen, ik heb niet het idee dat ik de allergoedkoopste ramplank op de wereld in men handen heb. de muis heeft niet veel speciaals, tis gewoon een goede standaard muis :P:)

Bouwkwaliteit
De bouwkwaliteit is ook prima, alles voelt stevig aan en ze zijn niet bang om eens een andere hoek van de kamer te zien (tenminste hier niet) toetsenbord heeft al wat te voortduren gehad maar werkt nogsteeds als een zonnetje
idemdito voor de muis, kan ook tegen een stootje.

Drivers en ondersteuning
Drivers heb je niet nodig, je plugt de ontvanger in, je connect alles met elkaar en je kan beginnen, de meegeleverde software van logitech kan makkelijk zijn om je batterij niveau in de gaten te houden maar ik gebruik het zelf niet, vind het onnodig cpu gebruik, als de batterijen leeg zijn merk ik dat vanzelf wel...

Setpoint
Logitech heeft voor zijn muizen en toetsenborden de Setpoint software ontwikkeld dit is een stukje software waarmee je je producten kan finetunen, batterijgebruik in de gaten kan houden en meer.
Ik heb het programma een korte tijd gebruikt omdat ik niet wist of het uitkon, na het gewoon een keer heb uitgezet hoeft het van mij ook niet meer aan, ik heb het programma in het begin gebruikt om de middelste muisknop eventjes aan te passen, deze stond niet goed ingesteld, je kan deze instellen als welke muisknop je maar wilt, je kan er ook een toepassing aan toevoegen wanneer je de knop indrukt dat je internet explorer start.

PERFECT voor deze prijs vind je echt geen beter setje, mocht iemand draadloos willen, dit is de weg die je moet inslaan.

EDIT

Setje is sinds juli 2009 buiten gebruik geraakt, dit vanwege opgrade richting MX3200, setje is altijd naar volle tevredenheid gebruikt.

Heb jij ook een Logitech Cordless Desktop EX 110?

Je kan ook wat vermelden over de accuduur, hoe logitech setpoint werkt bij jou (bij mij werkt het ronduit kut), over het bereik (tis wel draadloos) en over wat je met de muis doet (gamen, photoshop of alleen internetten + word) :)

Althans, dat is wat ik er graag in zou zien... ik heb deze set al een jaar, maar zou 'm niet echt aanraden :/
Ik heb een stukje erbij gezet onder het kopje setpoint, werk er nu niet meer mee omdat ik het niet nodig vind.. tevens heb ik er een stukje over de muis bijgeschreven :)