Specificaties Bedraad Azerty met Romer-G switches - Bekijk alle specificaties

Logitech G910 Orion Spark RGB (Azerty) Review

yhsper 3 juli 2015, laatste update op 3 juli 2015, 758 views

Logitech G910 Orion Spark RGB (Azerty)

Een goed toetsenbord met de nieuwe Romer-g switch en RGB verlichting voor 170. van een goeie bouw kwaliteit maar uitsluitend van plastiek gemaakt. En met en ander soort key caps die meer voor gamen gericht zijn! Ik raad het aan voor te gamen.

Pluspunten

• stevig
  • romer-g
  • led licht in het midden
  • softwear
  • smartphone dock

Minpunten

• niks van metaal aan de behuizing
  • niet mogelijk om je eigen dynamisch patroon te maken
  • de vorm van de toetsen (waar ik geen zo last van heb)
  • geen usb hub

De toetsen

Iedereen heeft al eens gehoord over de rare vorm van de toetsen. Maar voor te gamen zitten ze heel goed. Voor te typen is het iets wat minder. als je echt iemand zijt die veel typt zoek je best en ander, de vorm is meer gemaakt om te gamen vin ik. Want als ik typ gebeurt het soms dat ik een verkeerde toets in drukt. Lig dat aan mij of aan de toetsen ik weet het niet. Ook jammer is dat ik ik de belgische azerty niet gevonden heb. Want de "@" zit op en andere plaats en alles staat in het frans.

Romer-G

Er zijn veel mensen die zeggen dat de Romer-G meer op rubber dome keyboard lijk dan een mechanisch toetsenbord. En geloof me ik kom van zo'n toetsenbord in dit voelt echt beter. Maar ik heb eens wat zitten op te zoeken over cherry mx switches, en zo lijkt het wel een beetje op de cherry brown switch. Je hebt gelijk bij de cherry brown als je hem halverwege in drukt voel je dat activeer punt, en bij de Rome-G voel je dat ook. Maar de Romer-G is toch nog een tikkeltje anders. Hij heeft maar 40 gram nodig om te kunnen activeren. En hij heeft twee activering punten als de ene niet meer werkt is er nog altijd en 2de daarom dat je 70 miljoen klik's me gaat. Hier en link hier over https://youtu.be/9fNiJKh6q-E?t=12m10s

De led's

Een RGB toetsenbord dat is echt wel geweldig, is het niet? Zelf je eigen favoriete kleur op je toetsenbord! Maar er is een maar! De software is heel goed, maar je kan niet je eigen dynamische kleuren patroon maken gelijk bij de RGB k70 van corsair. Hopelijk komt dit er nog want zou wel nog een extra plus punt zijn. Nu kan je alleen maar kiezen uit en selectie (zie foto). Het mooie is er wel aan door de Romer-g dat de led in het midden zit (zie foto). En daar door heb je geen zo "uitlopende" licht die van onder je toetsen komt. (zie foto)

layout

Deze toetsenbord ziet er zeer mooi uit en beetje futuristisch in mijn ogen. Maar hij bestaat wel HELEMAAL uit plastiek. En dat voor de prijs van 170 voor die prijs mocht er wel wat metaal aan zijn. En het stuk waar je pols op leunt is langer (zie foto) aan je linker kant dan aan de rechter kant. Het ziet er mooi uit maar voor te typen is het misschien iets wat minder. Ik heb er geen last van maar misschien voor jullie wel. En hij is ook tamelijk groot ongeveer 50 cm breed en 20 cm lang.

ps: Me artiekel helemaal opnieuw moeten doen had het perongelijk weg geklikt heb ongeveer in totaal meer dan een uur over gedaan. Hij had mss iets langer geweest als dat niet gebeurd was :(

Heb jij ook een Logitech G910 Orion Spark RGB (Azerty)?