Casetek V-Pandora || (ATX, Geen PSU, Zwart/Zilver) Review

NeoXP 10 augustus 2005, 1.313 views

Casetek V-Pandora || (ATX, Geen PSU, Zwart/Zilver)

Pluspunten

• Prijs-kwaliteitverhouding
  • Mogelijkheid tot inbouwen van 12 cm koelers
  • Fraaie afwerking

Minpunten

• Het screw-free monteren van de pci uitbreidingssloten behorend bij m'n MoBo ging niet zo goed, dus dat heb ik maar op de conventionele manier gedaan.
  • De kabels vanaf de voorkant voor Firewire, USB en Audio hadden wat mij betreft langer gemogen.

Omdat de koelingsmogelijkheden in m'n oude kast niet echt goed te noemen waren en het lawaai irritant werd, ben ik op zoek gegaan naar een strakke kast met goeie koelmogelijkheden en stilte biedt, ik heb daarbij vaak aan de Antec SLK3700BQE gedacht omdat dit een betaalbare kast is met plaats voor 12 cm koelers.

Ik ben echter niet zo gecharmeerd van het deurtje en ben daarom beland bij Casetek, in eerste instantie voor de CS-1016, maar toen ik op de site van de CK-1026 serie zag, wist ik wat ik moest hebben.

Toen werd het wachten totdat ik een Shop had gevonden in Nederland die hem kon leveren en kwam uiteindelijk terecht bij CompTechWorld in Huizen.

Na wat leveringsproblemen, die door CompTechWorld overigens netjes opgelost werden, kwam de kast uiteindelijk op 1-8-2005.

Het geheel werd, goed verpakt, in een fancy doos geleverd en na het uitpakken was ik onder de indruk van de afwerking. Aan de buitenkant ziet ie er heel fraai uit, mede door de openslaande klepjes voor de 5,25" drivebays en de mooie kleurstelling.

De zijkanten van de kast laten zich makkelijk verwijderen door middel van thumb-screws aan beide zijden en de voorkant is er eenvoudig af te klikken. Wat overblijft is een stevig chassis met een goeie afwerking. Ik heb geen scherp randje gevoeld of gezien. In de cage voor de 3,5" drives zaten 2 bakjes met de geleidingrails voor de drives en er lag een doosje in met een bouwtekening en de benodigde schroefjes.

Aan de achterkant is een 12 cm koeler geplaatst en aan de voorkant is plaats voor nog een extra 12 cm koeler (overigens afgedekt met een makkelijk verwijderbaar, wasbaar stoffilter). Ter hoogte van de de PCI sloten zit een intake voor koele lucht en er is een verstelbare air-duct geplaatst ter hoogte van de processor (nadeel is wel dat deze vastgeklonken is in het zijpaneel, maar met wat aanpassingen is er een 80 cm koeler tussen te plaatsen).

Aan de slag dan maar ;-)

Mijn Abit NF7 zat vlot in de kast dus maar snel verder met de optische drives.

Aan de voorkant gaapten bovenin 2 gaten (1x 3,5" en 1x 5,25" ), het kleine gat heb ik maar gebruikt voor de floppy-drive, de floppy-drive is echter ook onder de 5,25" drives te plaatsen. De metalen cover voor de 2e 5,25" bay liet zich moeiteloos verwijderen en liet geen scherpe randjes achter. Met behulp van de geleidingsrails zaten m'n dvd-drive en m'n brander vlot op z'n plaats. M'n harddisks vonden door middel van geleiderails vlot hun plaats in de 90 graden gedraaide drive bay.

Je kunt je pci-kaarten screw-free plaatsen (met de mogelijkheid om het op de ouderwetse manier met schroeven vast te zetten).

Als laatste m'n Huntkey voeding geplaatst (het wordt saai, maar ook weer probleemloos), waarvoor genoeg ruimte is.

De kabels vanaf de firewire-, 2x USB- en de audioaansluitingen zijn lang genoeg, maar hadden voor mij, om ze netjes weg te kunnen werken, nog wel iets langer gemogen. Wel zijn er genoeg mogelijkheden om de kabels met behulp van tie-rips uit de air-flow te hangen.

Inmiddels draait m'n systeem een kleine week in deze kast en ben ik een zeer tevreden gebruiker. M'n koeling is stukken beter voor elkaar (temperaturen zjin met bijna 10 graden gezakt). Ik begin me alleen nu te ergeren aan het lawaai van m'n stock processor-koeler wat tot nu toe gemaskeerd werd door het lawaai van m'n vorige kast. Omdat stilte ook een reden was om rond te kijken voor een nieuwe kast, ben ik nu op zoek naar goeie, stille processorkoeling en chipsetkoeling..

Al met al een mooie kast, met een strak uiterlijk, voor een zeer aantrekkelijke prijs. De mogelijkheid tot het plaatsen van 12 cm koelers maakt voor mij het prijsverschil met de CS-1016 meer dan goed!

Features vanaf de website van Casetek:

-Pass Intel Prescott 3.2 Thermal
-Adjustable side venting air duct meets Intel thermal requirement
-Storage up to 10 drive bays (5.25"x 4, 3.5"x 2 open and 3.5"x 4 hidden )
-2 pcs 12cm cooling fans to provide excellent ventilation (Optional).
-"Screw-free" design such as sliding guide rail, PCI card holder for quick and easy assembly
-Fully EMI construction pass electronic emission
-Washable dust filter for easy cleaning and replacement

Voor de huidige inhoud van de kast zie:

Foto's volgen zsm.

Heb jij ook een Casetek V-Pandora || (ATX, Geen PSU, Zwart/Zilver)?

Nette review :)

Een linkje naar de website van de fabrikant zou ook handig zijn: http://www.casetek.com.tw/midi/ck-1026-9b.htm

Ziet er een mooie kast uit trouwens, spijtig dat je geen eigen pics hebt.

Overigens is het best wel netjes dat je je PCI kaarten ook op de "normale" manier kan monteren, deze manier blijkt vaak nog de beste te zijn en die paar extra schroefjes kosten nu ook weer niet zoveel tijd.

De kabels voor de frontaansluitingen zijn altijd een beetje lastig. Vele moederborden hebben de interne aansluitingen helemaal tegen de achterkant van de kast wat natuurlijk een lange kabel vereist. Maar als je moederbord deze aansluitingen nu net aan de andere kant heeft dan zit je weer met zo'n lange lelijke kabel :P
Ik zit momenteel in een grote verbouwing, maar de pics komen echt zsm.