Xiaomi digitale weegschaal - Mi Smart Scale - white Review

Chocoball 5 juli 2015, laatste update op 8 juli 2017, 9.356 views

Xiaomi digitale weegschaal - Mi Smart Scale - white (Product deels gesponsord)

Mooie, compacte weegschaal met glazen bovenkant, kunststof onderkant en digitale weergave. Werkt in combinatie met de Mi Fit app op Android en iOS voor het bijhouden van je gewicht en BMI. In China kost deze weegschaal §15 maar naar Europe toe bijna §50 vanwege de hogere verzendkosten.

Pluspunten

• Mooi en compact ontwerp
  • Werkt samen met de Mi Fit app
  • Afwerking

Minpunten

• Ongunstige prijs i.v.m. verzendkosten
  • Weinig meerwaarde t.o.v. een gewone weegschaal
  • BMI berekening gaat via lengte/ gewicht

Hoewel Xiaomi op 6 april 2010 als onderneming begonnen is, werd op 31 maart jl. het eerste lustrum gevierd met de aankondiging van 5 nieuwe Xiaomi producten waaronder de Mi Smart Scale.

De Mi Smart Scale is typisch zo'n produkt wat in combinatie met een Xiaomi smartphone of tablet gebruikt moet worden. Naast gewicht houdt deze personenweegschaal ook de BMI in de gaten. Dit gaat via de Mi Fit app die ook gebruikt wordt voor de MiBand voor het bijhouden van stappen, fitness- en slaapresultaten.

De prijs in China voor deze weegschaal is 99 RMB wat neerkomt op zo'n §15 of $16. Bij Chinese shops is de prijs zoals wel vaker alleen blijkt er een extra addertje onder het gras, namelijk de hogere verzendkosten. Hierdoor komt de prijs al gauw op omgerekend §50.

Een personenweegschaal met digitale weergave koop je al voor §18 iets duurder dan de Chinese prijs van de Mi Smart Scale maar wat nu als deze bijna 3 keer zo duur is, is het dan nog een koopje?

Inhoudsopgave
  1. Verpakking
  2. Specificaties
  3. Afwerking
  4. Testresultaten
  5. Conclusie

De Mi Smart Scale varieert nogal in prijs. Sommige Chinese shop zitten op $55 of $60 maar er zijn ook aanbiedingen van $19 tot $29 alleen komt er hetzelfde bedrag aan verzendkosten bij.

Als Xiaomi fan had ik me laten verleiden om deze in Europa te kopen en wel bij Geekvida in Duitsland voor §38,99 niet wetende dat er nog §9,99 aan verzending erbij zou komen, Uiteindelijk toch daar besteld met name vanwege mogelijke transportschade en omdat ik dan geen last heb van invoerrechten of BTW uit China. Geekvida vroeg mij of levering uit China een optie was omdat levering vanuit Duitsland nog wel een tijdje ging duren. duren. Daarop heb ik toch maar de gok genomen om deze uit China te laten verzenden.

Verzending ging via DPD op 21 mei was deze verzonden en mocht het tot kosten komen zouden alleen de invoerrechten vergoed worden. Op 5 juni is de Mi Smart Scale zonder verdere kosten bij mij aangekomen. De Mi Smart Scale wordt geleverd in een extra verpakking. In deze extra verpakking zat weer een doos met het bekende Mi logo.

(klik om te vergroten)

Binnenin zit de Mi Smart Scale goed verpakt en om de weegschaal zelf zit ook nog een cellofaanverpakking.

http://static.tweakers.net/ext/f/6x2ugjMJ6Msu2n3NeGW74tGM/full.jpg http://static.tweakers.net/ext/f/sHpdhwdbInvNfcg0SlIUDVhJ/full.jpg
(klik om te vergroten)

Naast de Mi Smart Scale is alleen een Chinese handleiding meegeleverd terwijl Xiaomi in China er ook nog eens 4 AA batterijen en wat garantiedocumentatie meelevert. Mogelijk zijn de batterijen weggelaten i.v.m. verscherpte richtlijnen bij vervoerders over het vervoer van batterijen.

De handleiding is zoals gezegd in het Chinees en bevat basisinformatie over het plaatsen van batterijen, het instellen van de meeteenheden, een QR code naar de Mi Fit app en specificaties.

SpecificatieOmschrijving
BehuizingABS kunststof
PaneelGehard glas
MaateenhedenPonden (Imperial), Kilo's (Metrisch) en Jīn (Chinese maateenheid)
BereikVan 5 tot en met 150Kg (11 lb. tot 330 lb.) met een minimum van 50g (1.8 oz)
Foutmarge5 Kg - 50 Kg: maximaal 0.1 Kg
50 Kg - 100 Kg: maximaal 0.2 Kg
BMIWordt berekend op basis van lengte en gewicht in de Mi Fit app
OS ondersteuningAndroid: versie 4.4 hoger met Bluetooth 4.0 ondersteuning
iOS: versie 7.0 of hoger en i.c.m. iPhone 4S / 5 / 5S / 5C / 6/6 Plus
Voeding4x 1.5V AA batterijen
LED displayJa, wit
AfmetingenLengte 300 mm, Breedte 300 mm, Dikte 28,2 mm
Gewicht1,9 Kilo
KleurWit

De specificaties zijn in het Chinees terug te vinden bij Xiaomi of in het Duits bij Geekvida.

Het eerste wat opvalt aan de Mi Smart Scale is het compacte ontwerp. Het tweede wat opvalt is het spiegelende oppervlak.

(klik om te vergroten)

De behuizing is van wit ABS kunststof. Onderop vallen er 4 grote grijze knoppen op. Op basis hiervan weegt de Mi Smart Scale en moet deze altijd op een vlakke en droge ondergrond staan.

(klik om te vergroten)

Verder vinden we nog het batterijklepje waar de 4 AA batterijen in moeten en waar de maateenheden ingesteld kunnen worden. Onderaan staat er nog een Mi logo, een CE logo en een QR code naar de Mi Fit App mocht je onverhoopt de handleiding zijn kwijtgeraakt.

(klik om te vergroten)

De LED weergave is in dot matrix stijl en wordt het gewicht met 1 decimaal achter de komma getoond.

(klik om te vergroten)

Ook worden er berichten getoond worden zoals overbeladen en wanneer de batterijen bijna leeg zijn.

http://static.tweakers.net/ext/f/Xuqp4CsLIy142tCfUwe4AzmF/full.png http://static.tweakers.net/ext/f/wDgeBPGAJRqHx1fctGncqdc8/full.png

De 7 mm dikke bovenplaat is van gehard glas waarin ook een witte laag in zit verwerkt. In het midden een zilverkleurig Mi logo. Het glas van de bovenplaat bevat geen imperfecties en heeft een geslepen rand.

(klik om te vergroten)

Samen met batterijen weegt de Mi Smart Scale 1,95 Kg om precies te zijn.

De Mi Smart Scale heb ik sinds juni in gebruik samen met de Mi Fit app. Daarnaast heb ik hem ook even vergeleken met mijn 15 jaar oude digitale Siemens weegschaal op precisie.
Meeteenheden
Als eerste moeten de batterijen erin en de meeteenheden ingesteld worden.

(klik om te vergroten)

Er zijn 3 standen: Imperial - Jīn - Metrisch. Links zit imperial wat Engelse/Amerikaanse ponden (lb.) zijn en waarbij 1 pond overeenkomt met 453 gram. In het midden vinden we Jīn wat Chinese ponden zijn. 1 Jīn komt overeen met 500 gram. Als laatste vinden we rechts metrisch wat natuurlijk kilo's zijn.

Ook in de Mi Fit kun je een meeteenheden zien (Imperial, Jīn en Metrisch) maar instellen gaat nog steeds handmatig.

Bluetooth paren
Nadat de Mi Fit app geÔnstalleerd is moet deze via Bluetooth verbinding maken met de Mi Smart Scale. De verbinding moet tot stand komen door op de Smart Scale te gaan staan en het gewicht te laten meten. Zodra de verbinding geslaagd is gekomen verschijnt deze in de Mi Fit app.

http://static.tweakers.net/ext/f/NTAEUBNMv2PIf5jGLJFL7Cdo/full.png http://static.tweakers.net/ext/f/ym6p07bgz4xnz6HniORenLXG/full.png

Het is mogelijk meerdere smartphones, zij het niet gelijktijdig, te koppelen aan de Mi Smart Scale. Echter valt me op dat mijn Xiaomi Note 4G versie en mijn Samsung Galaxy Note II versie 1.5.453 van de Mi Fit app gebruiken echter alleen de versie van de MiFit app op de Note 4G toont de Mi Smart Scale, bij de Samsung ontbreken alle opties over de Mi Smart Scale. Ondanks hetzelfde versienummer wijkt de versie van de Mi Fit app uit de Mi App Store dus blijkbaar af van de versie in de Google Play Store.

http://static.tweakers.net/ext/f/21WYyRbRljPsbqBOnJfFjMWG/full.png http://static.tweakers.net/ext/f/SPmjmzK9GMPxYUlHrVHgIV4e/full.png

Door de versie uit de Mi App Store te installeren op de Samsung Note II heb ik nu wel de Mi Smart Scale erbij staan. De Mi Fit app uit de Mi App Store is hier te vinden. Volgens de beschrijving zou de iOS versie de Mi Smart Scale wel bevatten.
Firmware updates
Firmware updates gaan via de Mi Fit app. Zorg bij een update dat de smartphone met de Mi Fit app zo dicht mogelijk in de buurt is van de Mi Smart Scale. Het is wel aan te raden zodra de weegschaal nieuw uit de verpakking komt om meteen een firmware upgrade uit te voeren omdat de afstelling niet goed blijkt. Ik bleek 1,5 kilo zwaarder te wegen dat met mijn Siemens wegschaal. Na de firmware update gaven beide weegschalen hetzelfde gewicht aan.

Wegen
Bij het wegen wordt toont Mi Smart Scale het gewicht met 1 decimaal achter de komma. Als er geen verbinding is met de Mi Fit app wordt het gewicht verder ook niet opgeslagen. Waar de Mi Fit app normaal staafdiagrammen bij de stappenteller en slaapmonitor gebruikt wordt in een andere weergave het gewichtsverloop in een lijndiagram getoond. Op de lijndiagram zit ook een zoomfunctie zodat het gewichtverloop over een langere tijd te zien is.

http://static.tweakers.net/ext/f/ijONey2mqR4q5WtcVpthyZuU/full.png http://static.tweakers.net/ext/f/kbWAA9drBGHt2PiGg6Ph3k3S/full.png

Alle wegingen worden genoteerd, dit kan hinderlijk zijn omdat er dan meerdere pogingen met hetzelfde gewicht staan. Daarom is er de optie Merge duplicate weigh-ins waarmee ze worden samengevoegd. Mocht je teleurgesteld zijn dat er weer geen kilo eraf is of gewoon een foutje hebben gemaakt, geen nood je kunt de weegresultaten altijd verwijderen.

Afwijkingen tussen de Mi Smart Scale en die Siemens zijn er eigenlijk niet. Wel kan mijn Siemens tot 2 cijfers achter de komma tonen waardoor er wel een verschil onstaat, de Mi Smart Scale geeft xx,6 aan en de Siemens geeft xx,65 aan. Daarmee lijkt het dat de Mi Smart Scale niet afrondt.

De MiBand speelt verder geen rol van betekenis tussen de Mi Smart Scale en de Mi Fit app.
BMI
Wie nu denk dat de Mi Smart Scale is uitgerust met Bio-elektrische Impedantie Analyse (BIA) heeft het mis. Voor de Body Mass Index (BMI) wordt als referentie het People's Rupublic of China Adult Obesity Prevention Guidelines gebruikt. Via het internet maak ik op dat Bio-elektrische Impedantie Analyse ook niet altijd even nauwkeurig is.

Zoals gezegd de BMI wordt berekend a.d.h.v. de opgegeven lengte in Xiaomi account profiel en het gewicht wat wordt gemeten via de Mi Fit app. Ik heb de waardes met andere BMI calculators vergeleken zoals die van De Hartstichting en kwam op hetzelfde resultaat uit. Verlaag je de lengte in je Xiaomi account profiel dan past de Mi Fit app ook de BMI aan.

Ook kun je in het profiel een streefgewicht opnemen met daaraan gekoppeld de juiste BMI. Alleen merk ik iets vreemds op volgens de BMI op de Xiaomi zou ik 77 Kg moeten gaan wegen.

Echter volgens De Hartstichting zou ik op 81,8 Kg moeten zitten voor een goede BMI, dat scheelt 4,8 Kg.

Meerdere accounts
Ook kun je voor meerdere personen een account toevoegen zoals bijvoorbeeld voor een zuigeling. Door eerst jezelf en dan samen met de zuigeling te wegen worden wordt het verschil tussen beiden als gewicht van de zuigeling gezien. Ook hiervan worden de resultaten bijgehouden qua lengte en gewicht. Daarnaast zijn er ook weer referentietabellen van de Chinese overheid.

http://static.tweakers.net/ext/f/KtJTi2TsoJCeiKE15F7F8uuW/full.png http://static.tweakers.net/ext/f/fb6IX1lBnOFXYTTuOa8Wqi39/full.pnghttp://static.tweakers.net/ext/f/U83U9d59XBDyO5nS0X0ny2Wu/full.png
Behuizing en glasplaat
De Mi Smart Scale zal de meeste Chinese voeten met gemak aankunnen maar wordt een uitdaging voor de grotere westerse voeten. De 30 cm zijn in theorie nog net voldoende voor iemand met schoenmaat 46 (29,4 cm).

Vingerafdrukken blijven makkelijk achter op de glasplaat maar niet op de behuizing. Verder trekken de behuizing en glasplaat wel een beetje stof aan maar het is zeker geen stofmagneet. Wel worden de 4 knoppen aan de onderkant snel vies. maar een vochtig (schoonmaak) doekje doet wonderen.

15 Euro is een mooie prijs voor deze compacte en goed afgewerkte personenweegschaal. Helaas zal het niet lukken voor deze prijs te kopen omdat de verzendkosten vanuit China nogal hoog kunnen uitvallen.

Wegen kan ook zonder de Mi Fit app maar wil je per se alles wilt bijhouden dan kan het niet zonder de Mi Fit app. Ook kun je van andere familieleden het gewicht en BMI bijhouden via de Mi Fit app. BMI bereken gaat op basis van een tabel en niet op basis van Bio-elektrische Impedantie Analyse bijvoorbeeld.

Door de hoge aanschafprijs en de beperkte extra's heeft de Mi Smart Scale eigenlijk weinig meerwaarde t.o.v. een reguliere personenweegschaal.

• Mooi en compact ontwerp
  • Werkt in combinatie met de Mi Fit app maar is geen verplichting
  • Goede materialen en degelijke afwerking
  • Prijs vanwege de verzendkosten
  • Weinig meerwaarde hoge prijs t.o.v. een gewone personenweegschaal
  • BMI berekenen gaat via lengte/gewicht
Bedankt voor het lezen van mijn review over de Mi Smart Scale. Mocht je na deze review nog vragen hebben, op- of aanmerkingen hebben of bepaalde zaken beknopt vinden laat ze me dan alsjeblieft hieronder weten.

Heb jij ook een Xiaomi digitale weegschaal - Mi Smart Scale - white?

Goede review! Dit heeft mijn interesse wel gewekt en ik heb dus meteen even een snelle Google search gedaan.

Bij Geekbuying is de weegschaal bijvoorbeeld $25. Verzending is gratis, maar je zit net een paar cent te hoog om geen invoerrechten te hoeven betalen.

Wel een paar punten nog:
BMI gaat altijd via een berekening met je lengte en je gewicht. Vet- en water percentage zijn de dingen die worden berekend met bio-elektrische impedantie analyse. Dit doet de weegschaal dus helaas niet.

Daarnast begin je je review met
, maar dat is natuurlijk niet zo gezien deze ook iOs en Android 4.4 en hoger ondersteunt. Dat het op jouw Samsung niet werkt komt denk ik doordat die een oudere versie heeft ;)
Bij geekbuying kost verzenden 42 dollar....
Order Subtotal: USD 24.69
Shipping Cost: USD 42.00
Grand Total: USD 66.69

[Reactie gewijzigd door Medione1210 op 6 juli 2015 21:59]

Dat is wel apart, als ik hem wil komen kom ik uit op

Product Price Quantity Line Total Options

Xiaomi Mi Smart Scale Bluetooth 4.0 LED Display Weighing Scale Digital Body Weight Scale for Android iOS - White
USD 18.99

+ USD 18.99
Dropshipping
+ coupon code?
Order Subtotal: USD 18.99
Grand Total: USD 18.99

Verzenden naar Nederland is bij mij gewoon gratis. Dan is de prijs opeens een stuk vriendelijker. :)
Verzendkosten komen in het volgende scherm pas:

Shipping Methods Shipping Cost Tracking number
DHL (3-5 business days) USD 31.32 YES
TNT (3-5 business days) USD 28.91 YES
Erg nette review. Ik heb hem ook al een paar weken in huis, en ben er erg tevreden over.
Ook in dit geval komen er helaas nog verzendkosten bij. Zie ook het China-topic, daar staat het meerdere keren vermeld. Ik heb hem voor 50 euro in Nederland gekocht, dat is vrijwel net zo duur als in China (inclusief bijkomende verzendkosten).
Mooie review :)
Vraagje: hoe lang doet hij erover om te meten?
Eigenlijk moet ik de vraag iets anders stellen: hoeveel tijd heb je om stabiel te gaan staan om gewogen te kunnen worden?
Ik vraag dit omdat ik zelf niet stabiel kan staan ( door handicap ) en heb ervaren dat de meeste digitale weegschalen na een 10-tal seconden ophouden met meten en uitschakelen voordat je een goede weging krijgt.
Het lukt mij niet altijd om binnen deze tijd zo rustig te staan dat de weegschaal een goede meting kan doen.
Zou dit met de Mi Scale ook een issue kunnen zijn?
Dank je voor het compliment. Goede vraag, eigenlijk niet eens bij stil gestaan. Zodra je stabiel staat duurt het 4 tellen en dan begint het gewicht te knipperen en is dat het definitieve gewicht. Overigens duurt het 6 tellen voordat de display uitgaat zodra je er van af stapt.

[Reactie gewijzigd door Chocoball op 7 juli 2015 08:51]

Dankje voor het antwoord _/-\o_
Daar zit hem nu juist het probleem!
Je moet dus 4 tellen absoluut stil staan ( en niet wiebelen ) anders kan de weging niet geschieden.
Op een weegschaal gaan staan is niet zo moeilijk maar na het "stabiel te staan" 4 tellen stil te staan is juist de uitdaging voor mij.
Soms lukt het maar soms ook niet en dan zal de weegschaal na een tijdje ( hoe lang ? ) vanzelf uitgaan omdat hij geen stabiele meting kan doen.
Jammer want ik vind vooral het registreren via smartphone en het kunnen opslaan van de wegingen handig om zo in de gaten te houden dat ik ook qua gewicht stabiel blijf :P
Zolang je beweegt verandert het gewicht steeds en heeft het echt de 4 tellen nodig om het juiste gewicht te bepalen.

Maakt het nog uit of iemand je handen vasthoudt of dat je je handen op de muur plaatst zodat je stabiel kunt staan?

De weegschaal blijft net zo lang aan als dat jij erop blijft staan. Dus als een eerste meting niet lukt dan misschien de tweede.
"Goede vraag, eigenlijk niet eens bij stil gestaan." :+
Je geeft aan dat je niet gelijktijdig twee telefoons kunt pairen. Hoe bedoel je dat precies?
Wij wonen met twee personen in huis, twee telefoons. Moet als de ene klaar in de andere allerlei dingen doen voordat zijn telefoon werkt?
En -gek genoeg- staat de weegschaal in het midden van het huis en dan in het BT bereik bijna overal. Krijgt niet de verkeerde persoon de meetgegevens?
De Mi Smart Scale staat maar 1 Bluetooth verbinding naar een smartphone/tablet toe. Dus inderdaad als de 1e persoon klaar is moet deze de Bluetooth verbinding naar de weegschaal verbreken en dan kan de 2e persoon een verbinding opzetten. Als alternatief kun je wel meerdere profielen in de Mi Fit app aanmaken dan is alles via 1 smartphone bij te houden.

Een persoon kan niet de verkeerde meetgegevens krijgen aangezien je inlogt met je Xiaomi account en daarvan wordt het bijbehorende profiel bijgewerkt. Mocht er onverhoopt een foute meting zijn gedaan is deze altijd achteraf nog te verwijderen.

Als ik een scan doe naar Bluetooth apparaten krijg ik vaak de Mi Smart Scale als eerste apparaat te zien dus blijkbaar zit er een goede Bluetooth chip in.
Zijn er ook weegschalen waar dit eenvoudiger is?
De WMAF staat het niet toe dat er gedisconnect moet worden met bluetooth, dat moet gewoon werken.
Alle Xiaomi producten die ik tot nu toe ken zoals de MiBand, Mi Scale, Ni Ling schoenen en Yeelight lampen staan slechts 1 actieve Bluetooth connectie toe.

Of er andere weegschalen zijn waar dit eenvoudiger is weet ik niet daar zul je zelf wat onderzoek naar moeten verrichten of vragen in GoT forum op Tweakers.
Maar bedoel je verbinden of pairen? Als je jezelf gewogen hebt en de scale is gepaired my jouw telefoon, en je vriendin wil zich dan wegen met haar telefoon. Moet je dan de scale unpairen van jouw telefoon? Of kan zij gewoon verbinding maken met de scale dat jij jouw verbinding verliest, maar nog wel de pairing hebt in de app?
De Mi Scale kan niet verbinden als er al een actieve Bluetooth verbinding met een smartphone of tablet is. Dus gebruiken jullie allebei je eigen smartphone en Mi Fit app dan zul je steeds opnieuw moeten verbreken en verbinden om je resultaten bij te houden.
Werkt het ook niet met ťťn van deze apps op je Samsung Note?

Dit zijn misschien ook oude versies, maar op het Mi forum staan ook recentere. :)

[Reactie gewijzigd door dimmak op 8 juli 2015 17:22]

Volgens deze post op het MIUI forum zou het werken door de Mi Fit app uit de Mi App Store te installeren.

Ik heb deze versie op de Note II geÔnstalleerd en ik kan de Mi Smart Scale nu wel zien. De iOS versie zou het volgens de beschrijving standaard wel zien dus alleen de versie in de Google Play Store heeft het nog niet. De niet officiŽle Mi Fit versie uit de opgegeven link heb ik nog niet geprobeerd.

De review is wel aangepast dat het voor Samsung Note II nu ook werkt.
Dat verschil in apps komt volgens mij onder andere door toegevoegde Google Fit support (wat wel in de Google Play Store versie zit maar weer niet in de Mi App Store versie, tenminste niet in die van mij).
Synchroniseerd de app met Apple Health?
Even naar de App Store en je had het antwoord direct geweten:
Connect Apple Health to share your steps, sleep, calories and weight data.
Heb je hier ook ervaringen mee? Ik ben benieuwd of het een beetje werkt, of dat zo'n MFi Withings een beter idee is...
Helaas heb ik zelf geen ervaring met het uitwisselen van gegevens tussen de MiFit en Google Fit of Apple Health maar begrijp je vraag goed of je tussen MiFit app en de Withings app data kunt uitwisselen?
nee, ik bedoel dat die Withings support hebben die door Apple is gecertified (MFi).
Hoewel Xiaomi altijd ondersteuning op Android en iOS biedt heb ik ze nooit kunnen betrappen dat ze een MFi certificering hebben. Dus dat antwoord moet ik je schuldig blijven.
Bedankt voor je reactie en compliment. Dat klopt, deze weegschaal weegt alleen het gewicht. De app berekent op basis van de opgegeven lengte in het profiel en het gewogen gewicht de BMI.

Inderdaad andere Android en iOS devices zouden deze weegschaal moeten ondersteunen, maar blijkbaar is alleen de Mi Fit app in de Mi App Store voorzien van de Mi Smart Scale. De Samsung heeft vandaag toevallig dezelfde versie 1.5.453 van de Mi Fit app gekregen maar nog steeds ontbreekt het aan de Mi Smart Scale instellingen. Ik heb dit wel gelijk in mijn review aangepast.
Ziet er uit als een tof dingetje, jammer dat de prijs zo aantikt met verzendkosten.
Goede review, nu heb ik tenminste een goed idee over wat de Xiaomi Weegschaal in houdt.

[Reactie gewijzigd door Lecros op 7 juli 2015 13:00]

Ontzettend bedankt voor deze review.

Ik had de weegschaal bijna besteld omdat ik in de veronderstelling was dat hij ook vetpercentage zou meten. Maar helaas doet hij dat niet. Dan vind ik persoonlijk §50 te veel, aangezien hij dan niet erg veel toevoegt t.o.v. mijn huidige weegschaal.
Interessant. Ben wel op zoek naar een weegschaal waarbij ik mn gewicht over langere tijd kan tracken. Deze ziet er wel goed uit.Jammer dat ie nog zo duur hier is.

Ik zag wel op mijn LG Nexus 5x dat de huidige Playstore Fit app support heeft voor de scale.

[Reactie gewijzigd door - peter - op 2 februari 2017 01:29]

Vanuit NL/EU kan hij prijzig zijn maar er zijn Chinese shops waar de weegschaal vanaf 20 USD te krijgen is, wel even opletten met de verzendkosten.
Ik had mn vakantiegeld binnen en ben weer eens naar deze weegschaal aan t kijken. Leuk detail is dat er op internet code is te vinden waarmee je de weegschaal kan uitlezen. Dus je bent niet gebonden aan de Fit app! Leuk om bijv. in grafana te gaan tracken ofzo. Tweaker waardig :)