Specificaties Joystick - Bekijk alle specificaties

MadCatz Cyborg F.L.Y 5 Flight Stick Grijs Review

dragon9114 14 juni 2009, laatste update op 26 maart 2011, 2.623 views

MadCatz Cyborg F.L.Y 5 Flight Stick Grijs

Pluspunten

• 11 knoppen.
  • 2 gas hendels.
  • mogelijkheid om het handvat langer of korten te maken en de hoek te veranderen.
  • de lage prijs.

Minpunten

• het is moeilijk om precieze bewegingen te maken met de Z-as.

Algemeen
De reden dat ik de saitek gekocht heb is vanwege de prijs en dat dit een van de weinige joysticks in deze prijsklasse is met twee gashendels.

Features

de saitek cyborg x is voor de prijs een redelijk uitgebreide joystick.
zo beschikt de joystick over 11 programmeerbare knoppen, 2 gashendels en een scroll wieltje.

verder zit er in de doos nog een cd met daar op de drivers en software om profiles te maken.
bij mij werkte de joystick meteen na dat ik hem had in gestoken, dus ik hoefde geen drivers te installeren.

Ergonomie
het is mogelijk om de lengte van het handvat instellen en en de hoek waaronder je het handvat wilt hebben staan zodat de joystick goed in de hand ligt.

Bediening
ik gebruik deze joystick vooral voor flight simulator X.
het eerste wat mij daar bij opviel was dat het erg lastig is om een kleine rudder [Z-as]uitslag te kunnen maken met deze joystick waardoor het soms nogal lastig is om een vliegtuig in FSX goed te kunnen besturen.
meeste knoppen zijn makkelijk in te drukken, behalve de twee knoppen die aan de achter kan bij de gas hendels zitten.

Slot
de stick voelt erg goedkoop aan mede door dat er best veel speling op de stick zit en dat het bovenste stuk van de stick waar de knoppen op zitten nogal wiebelt als je een knop in drukt.

Voor een beginnende flight simmer of iemand die af en toe een spel speelt als hawx is dit een goede joystick.

door aanhoudende problemen met de Z-as (stick naar links en rechts draaien) die steeds geheel naar rechts uit sloeg heb ik de joystick weg gedaan.

Heb jij ook een MadCatz Cyborg F.L.Y 5 Flight Stick Grijs?

Erg korte review. Wat foto's zouden leuk zijn maar ook dingen als bijgeleverde software zouden interessant zijn voor de tweakers hier.
ik heb de review ietsjes aangepast. ik hoop dat hij nu wel goed is.
fotos komen nog.

[Reactie gewijzigd door dragon9114 op 14 juni 2009 14:43]