Eizo FlexScan L557 (17", 25ms, D-sub/DVI-D, Grijs) Review

Gunner 18 april 2005, 1.470 views

Eizo FlexScan L557 (17", 25ms, D-sub/DVI-D, Grijs)

Pluspunten

• Beeldkwalitieit
  • Design

Minpunten

• Ghosting wel aanwezig

Sinds december 2003 ben ik eigenaar van een Eizo L557. Meerder positieve ervaringen op mijn werk hebben mijn interesse gewekt in een LCD scherm van Eizo, namelijk een L557. In het 17" segment is dit zeker een topmodel in de tijd dat ik hem kocht maar hij kan zich momenteel nog zeker meten met nieuwere modellen van andere fabrikanten/

Design: Waar de fabrikanten van de wat goedkopere merken duidelijk wat minder aandacht hebben besteed aan het design van hun product is dit duidelijk in orde bij Eizo. Een strak design die in menig huis/computer kamer niet zou misstaan is het resultaat.

Beeldkwalitiet: Een van de punten waar ik mijn keuze op heb gebaseerd is de kwaliteit van het beeld. In de native resolutie van 1280x1024 is dit boven gemiddeld goed te noemen, zeker in combinatie met een goede VGA kaart.

Games en de Eizo L557: Ik mag af en toe wel eens een pittige shooter spelen op internet, en natuurlijk ook op mijn L557. Dit is echter één van de minpunten van dit scherm; door de response tijd van 25ms is er af en toe wel sprake van ghosting, alleen niet zo erg dat dit mijn spelvreugde mag bederven.

Prijs: Dan kom ik direct op één van de andere minpunten van dit scherm; de prijs. In vergeljiking met vergelijkbare schermen is de Eizo een van de duurste modellen die je kan krijgen in dit segment, maar de kwalitieit van het beeld vergoed een hoop.

Conclusie: Voor wie veel waarde hecht aan een natuurgetrouwe weergave van beeld is een Eizo een perfecte keus. Trek dan wel de knip ruim open want goedkoop zijn ze niet, maar ik vind het nog steeds een goede keuze ondanks de matige response tijd wat tot uiting komt bij het gamen.

Heb jij ook een Eizo FlexScan L557 (17", 25ms, D-sub/DVI-D, Grijs)?