Specificaties Accessoire (Apple-compatible) - Bekijk alle specificaties

Twelve South HiRise for iPhone 5 & iPad mini Review

Robberto 30 juni 2015, laatste update op 30 juni 2015, 161 views

Twelve South HiRise for iPhone 5 & iPad mini

De HiRise is een geweldige accessoire voor iedereen die op zoek is naar een mooi ontworpen, goed gebouwd en handige iOS dock. Het dock maakt het gemakkelijk om te videobellen of een video te kijken. Ik beveel de Hirise aan voor iedereen die opzoek is naar zo'n dock.

Pluspunten

• Materiaal zeer robuust en van dezelfde kleur en textuur aluminium als Apple
  • Past ook met iPhone/iPad Mini met case
  • Zeer geschikt om te videobellen

Minpunten

• Niet zwaar genoeg tijdens het oplossen
  • Blijft prijzig, al is het vergeleken met z'n concurrentie normaal
  • iPad mini beetje wankel

Product
De Twelve South HiRise, is een aluminium stand en dock / laadstation voor Apple-apparaten die een Lightning dock connector bevatten. De HiRise ondersteunt de iPhone 5, 5e generatie iPod touch, de 7e generatie iPod nano, en de iPad mini (de 4e generatie iPad is te groot). In tegenstelling tot het standaard door van Apple verhoogt dit dock het apparaat, vandaar de naam HiRise.

Het dock past heel goed bij de iMac, maar ook bij andere Apple device zoals een Macbook Air of Pro. Tevens is hij goed te gebruiken met de HiRise voor de Macbook en iMac.

Features / Prestaties
De HiRise doet precies wat Twelve South zegt het doet en het doet het goed. De stand is stevig en mijn iPhone 5 en iPad mini kunnen beide in de HiRise zitten. Ik gebruik het verloopje voor de iPhone 5 waardoor m’n iPad er ook scheef op past, echter blijft hij ook gewoon recht staan als je hem er recht in zet.

De aluminium materialen die gebruikt zijn voor het dock zijn zeer robuust en van dezelfde kleur en textuur aluminium dat ook gebruikt Apple voor de poot van de iMac en Thunderbolt Display. Het in elkaar zetten van het dock is zo gebeurd, alle benodigde tools (schroeven en sleuteltjes) worden bijgeleverd. Tevens zit er een uitgebreide beschrijving bij en een online installatie video, hoe makkelijk wil je het hebben?

De stand is erg handig voor het bekijken van video in het portretmodus en ik heb dan ook de neiging om mijn iPad en iPhone in portretmodus te gebruiken terwijl hij zit in het dock zit. Ik gebruik hem voornamelijk als second screen of tijdens FaceTime gesprekken. De HiRise en stabiel genoeg om volledig gebruik te kunnen maken van de iOS-apparaten, al blijft de iPad Mini bij mij wankel. Dat is waarschijnlijk met het juiste verloopje wel verholpen, al passen dan beide apparaten niet meer.

De HiRise bestaat uit drie stukken metaal. Het eerste stuk metaal waarin de iOS-apparaten daadwerkelijk op worden geplaatst en een tweede stuk metaal om het apparaat rechtop te houden. Dit tweede stuk voorkomt ook dat je apparaten achterover vallen of kantelen. Het derde stuk is het plateau, dit is redelijk zwaar en aan de onderkant voorzien van rubber/stof zodat je bureau niet beschadigt en hij niet of je bureau schuift.

De HiRise bevat meerdere dock adapters zodat een iPhone met case ook past. Twelve South zegt dat de Hirise de Griffin Reveal, Incase Snap Pr, Otterbox Defender, Speck CandyShell, Twelve South BookBook en Twelve South SurfacePad allemaal ondersteund. Echter, geloof ik dat de meeste cases met deze verloopjes wel passen. Mocht je het niet zeker weten stuur dan even een DM.

Naast het feit dat het een standaard is, is de HiRise ook een oplaadstation. Het accessoire kan voorzien van Apple-Lightning connector kabel. Twelve South adviseert alleen de originele kabel van Apple te gebruiken. Dit komt omdat een dikkere kabel niet door het ontwerp heen past. De kabel wordt goed geklemd zodat je hem niet door de HiRise heen trekt bij het ontkoppelen.

Terwijl de HiRise goed werkt, ontbreekt er een handige functie om je iPhone gemakkelijk te verwijderen uit het dock zonder het compleet optillen van het hele dock. Om je iPhone te verwijderen, moet je je apparaat iets naar voren te houden en de basis van het dock vasthouden, zodat de HiRise niet mee omhoog gaat met je apparaat. Hoe dit opgelost kan worden weet ik niet, het heeft als voordeel dat je iPhone goed vast zit in de HiRise, een wereld probleem is het niet.

De HiRise kost op dit moment 34,95 euro.

Nog toe te voegen:
- Foto's
- Alternatieven

Heb jij ook een Twelve South HiRise for iPhone 5 & iPad mini?