Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY) Review

rscheper 30 juni 2015, laatste update op 30 juni 2015, 262 views

Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY)

Was op zoek naar een toetsenbord met muis voor de HTPC, de K400 is voor mij de perfecte oplossing.. Draadloos, bereik is niet heel best, maar goed genoeg en het touchpad reageert fijn.. Ga geen hele brieven opschrijven, maar het voor het corrigeren van de filmnaam is het goed genoeg.

Pluspunten

• Touchpad is fijn om mee te navigeren
  • Kan maanden mee op setje van 2 AA batterijen
  • Wordt geleverd met 'verlengstukje' voor de USB ontvanger
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Bereik is niet heel best, soms begint hij op 3 meter al met vertraging te reageren
  • Wellicht de prijs, ik heb hem voor zo'n 23 euro kunnen kopen, momenteel is hij zo'n 34,-

Ik was op zoek naar een draadloos toetsenbord voor mij Intel NUC, die ik gebruik als mediaplayer via OpenELEC.

Het meest fijne zou zijn als er een touchpad ingebouwd zat, daarnaast vond ik vooral dat hij niet te licht moest zijn en dat er gewone AA batterijen in zouden kunnen.. De prijs mocht uiteraard niet te hoog zijn (max. rond de 25 euro).

Het eerste toetsenbord dat ik tegenkwam was deze K400! Ik heb hem gekocht voor zo'n 25 euro, ze zijn nu helaas leverbaar vanaf 34 euro, wat ik zelf vrij prijzig vind.

Toetsenbord ligt fjin de in de hand en het touchpad bedient vrij plezierig.. Ik typ vrij weinig, alleen als Kodi de film/serie naam niet snapt pas ik iets aan.. Verder wordt de spatiebalk veel gebruikt voor het pauzeren van de media.

Gezien het weinige gebruik (toetsenbord gaat uit als ik een film/serie kijk en als de NUC uit is) kan ik maanden met een setje AA batterijen doen.

Voor mij persoonlijk is het toetsenbord een goede keuze, enig minpuntje is het toch wel niet al te fijne bereik, soms reageert de NUC met vertraging op wat in intyp, hij lijkt dan nog wel verbinding te hebben maar het duurt wel 2 seconden voor dat de pc reageert.. (Testen wijzen uit dat het geen PC probleem is).

Er wordt wel een usb verlengstukje bij geleverd, hiermee steekt de USB ontvanger zo'n 4-5 centimeter verder uit.

Fijn is wel dat de USB ontvanger in het toetsenbord geplaatst kan worden om deze zo mee te nemen.

Wat ik persoonlijk vervelend vind is de plaatsing van de CTRL en de SHIFT toetsen.. De rechter CTRL zit niet, zoals je zou verwachten aan het eind van de regel, maar de pijltjes toetsen zitten daar nog rechts van.. Daarnaast is de SHIFT toets behoorlijk klein en wordt er vaak een andere toets aangeraakt (al is dat na het opzetten van de database eigenlijk niet meer van toepassing).

Heb jij ook een Logitech K400 Wireless Touch Keyboard (QWERTY)?