Raidsonic Icy Box IB-RD4320StU3 Review

Qualixo 30 juni 2015, 211 views

Raidsonic Icy Box IB-RD4320StU3

Mooie USB 3.0 Disk behuizing met Raid 0/1/JBOD Plaatje van tweaker klopt overigens niet :)

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • geen rare hdd trays, plug and play
  • zeer snelle doorvoer op usb 3.0

Minpunten

• maakt best veel geluid wanneer er word gekopieerd, daarna stil..

Kwaliteit voeding Score: 3
Ik heb de Raidsonic Icy Box IB-RD4320StU3 gekocht om in RAID1 te draaien als backup oplossing.
Installatie is easy als.. kap omhoog en disken schuiven zonder tray erin.

Op de achterkant zit de USB 3.0 aansluiting, stroom aansluiting van de adapter en 2tal dip switches voor instellen van of RAID 0, RAID1 of JBOD.

Ik zelf heb hem ingesteld met RAID1 voor enige bescherming van de data.
De behuizing is voorzien van 2x 1TB seagate schijven.

De box hangt aan een klein windows 2012 R2 servertje op USB3.0
De doorvoer is best goed te noemen in RAID1 op USB 3.0
Lezen gebeurd op gemiddeld 170MB/s en schrijven naar de unit gebeurd op 160MB/s.
Dit is best rap te noemen voor een degelijke oplossing.

Dagelijks draait er een windows backup job voor een baremetal backup en de nodige hyperV machines te backuppen naar de RaidBox.

Tot heden zeer tevreden met deze oplossing, het is snel, heeft enige raid protectie en kost geen vermogens als een nas.

Meer info:

Heb jij ook een Raidsonic Icy Box IB-RD4320StU3?