Specificaties 2,6" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia N85 Zwart Review

FireBladeX 1 mei 2009, laatste update op 1 mei 2009, 1.541 views

Nokia N85 Zwart

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Camera
  • Menu is héél gebruiksvriendelijk
  • Handige toetsblok knopje aan de zijkant
  • Mooie oled scherm

Minpunten

• kan goedkoop aanvoelen ( geldt niet voor mij ! )
  • Geluid van telefoon zelf

De review van mijn xbox 360 console kreeg een mooie waardering, daarom maar besloten om nog een review te plaatsen. Dit keer over mijn nieuwe mobiele toestel de Nokia N85.

Bouwkwaliteit en afwerking

2 weken geleden liep ik heel vrolijk de trap op met mijn telefoon in mijn handen... bij de laatste treden aangekomen valt de telefoon uit mijn handen... met een matrix slow mo actie heb ik het geprobeerd om het op te vangen maar helaas ... :( Ik vreesde het ergste maar de telefoon verkeerde nog in goede staat, alles werkt nog perfect geen kras/deukje of wat dan ook te zien. Nog helemaal splinternieuw ! Alleen het schijf-mechanisme voelt niet meer zo 100% meer 80% . Dus bouwkwaliteit van deze telefoon is gewoon subliem :D

Beeld
Het beeld is echt schitterend !! Als ik de nokia n95 erbij haal dan lijkt de nokia n95 veel slechter, weinig kleuren etc. terwijl de nokia n85 echt schittert van de mooie kleuren :9~

Design
De telefoon ziet er ook gelikt uit. Ben er erg over te spreken!

Stabiliteit & betrouwbaarheid
Het product werkt goed maar het blijft een nokia smartphone. Dus hij is niet echt bepaald razend snel te noemen maar werkt gewoon goed naar behoren. Af en toe wilt hij wel 1 sec. later reageren maar goed dat neem ik niet kwalijk .

Accuduur
Ik gebruik het telefoon vooral voor mp3's te luisteren, rond 20-30 min. per dag. Bij dit hoeveelheid gebruik gaat het telefoon 3 dagen mee. Goed genoeg voor mij.

Gebruiksgemak
Menu ziet er heel eenvoudig en vriendelijk uit. Niks op of aan te merken. De menu/wis knop zijn wat minder fijn te bedienen maar stelt eigenlijk niet veel voor.

Camera
5.0 megapixel camera (Carl Zeiss ) + Dual flash wat voor mooie foto's zorgt. Heb geen behoefte aan meer megapixel's wat dit is meer dan genoeg :D ( zie foto's voor de kwaliteit )

Videomodus van nokia n85

Mooie foto genomen van n85 (klik op mij !! )

Geluid
Ben sowieso nooit te spreken over de geluidskwaliteit van de mobiele telefoons, en de nokia n85 is geen uitzondering. Gewoon slecht. Gelukkig kan je elke oordopjes aansluiten die je wilt wat 1000x betere kwaliteit geeft.
Dus de geluid van de telefoon voor muziek is slecht, voor spraak is het gewoon goed. Ook is de geluid via je oordopjes/headset is gewoon goed.

De prijs/kwaliteit is fantastische voor 375¤ is deze telefoon al van jouw!

Conclusie: Een prima telefoon die voldoet waar hij aan moet voldoen. Mooie camera, Mooie beeld(scherm), Normale accuduur, mp3 functie etc. etc. Die nog relatief goedkoop is !

Mijn excuus voor mijn slecht Nederlands :(

Heb jij ook een Nokia N85 Zwart?