Specificaties 25,6dB, bij maximaal 1.450rpm - Bekijk alle specificaties

EK Water Blocks EK-Vardar F2-120 (1450 RPM), 120mm Review

wiLLius 30 juni 2015, laatste update op 30 juni 2015, 474 views

EK Water Blocks EK-Vardar F2-120 (1450 RPM), 120mm

Top product! Goed geprijsd, een No-nonsense look. PWM gestuurd. Goede koel capaciteit.

Pluspunten

• Zeer goede bouw kwaliteit.
  • Goede en mooie verpakking.
  • Compleet met schroeven en (klein) +- 2 cm kabel verlengstuk

Minpunten

• Looks.
  • Geen Air Flow fans.
  • Alleen PWM gestuurde fans.

Geluid (min) Score: 5
Geluid (max) Score: 3
Luchtverplaatsing (min) Score: 5
Luchtverplaatsing (max) Score: 5
Volgens reviews van verschillende YouTube kanalen en PC websites een van de betere radiator fans.
Heb er zelf 5 in gebruik op mijn 240 en 360 radiators. Zijn nagenoeg onhoorbaar bij laag toerental, en zeer prima geprijsd voor pwm gestuurde fans.
Wat voor sommige misschien wel een nadeel kan zijn is het uiterlijk. Wat voor mij zelf opzich geen probleem is, aangezien voor mij prestaties altijd boven looks zitten.

De fans komen in verschillende toerentallen. 1150/1450/1850/2200rpm.
Dan is er ook nog de Zwarte EK-Furious. die een max toerental van 3000rpm heeft.
Op het ventilator huis zitten aan één van de vier zijde een subtiel logo van EKWB. Valt niet heel erg op. Een mooi stukje detail, en vrij ''stealth'' wat wel bij deze ventilator past vind ik persoonlijk. (Te zien op de rechter fan in de 3de foto)

Mijn 1450 fans draaien op een minimum van 32/100% PWM. Wat zich ongeveer vertaald in 450 a 500 rpm.
Praktisch niet te horen. Ze komen niet uit boven het geluid dat mijn HDD produceert.
(Dit hangt ook wel af van waar de fan word geplaatst, hij zal bijvoorbeeld meer lawaai maken wanneer deze door een radiator met een hoge FPI moet blazen bijv.)

In de loop van de zomer komen er ook een compleet witte variant, en 140mm modellen uit.

Een aantal foto's:

Fans aan de voorzijde van de case in Push configuratie.

De verpakking.

Fans op de 240 radiator aan de bovenkant van de case in Push configuratie.

Al met al ben ik zeer tevreden over deze uitstekende fans.

Heb jij ook een EK Water Blocks EK-Vardar F2-120 (1450 RPM), 120mm?