Asus K8S-MX, SiS 760GX (mATX, Sound, LAN, SATA, VGA) Review

Carinagtifreak 2 augustus 2005, 688 views

Asus K8S-MX, SiS 760GX (mATX, Sound, LAN, SATA, VGA)

Pluspunten

• Uitgebreide Standby ondersteuning
  • Frequente BIOS updates
  • Passieve cooling van de Chipset
  • Onboard video (ideaal voor gebruik in internet/office machines)
  • Stabiliteit (staat weken aan zonder reboot)

Minpunten

• verkrijgbaarheid

Layout Score: 5
Ik ben op zoek gegaan naar een Micro-ATX moederbordje voor mijn mediacenter omdat ik de Sempron 2200 iets te langzaam vond

Het moederbord moest voor mijn mediacenter uitgebreide standby mogelijkheden hebben en daar voldeed dit moederbord aan (S1 en S3)

De Sis chipset die op het moederbord zit presteert boven verwachting en probleemloos. Er zit zelfs een PCI-E 1x slot op het moederbord. De onboard videokaart die in de chipset geintegreerd zit, heb ik uitgeschakeld omdat deze niet MCE compatible is en geen TV-out heeft.

Daar het moederbord van asus is, is de driver en biosondersteuning goed, ik heb na de aankoop van het bord, deze direct voorzien van de laatste BIOS voor de zekerheid en gezien het feit dat ik er een 90nm Sempron op heb gemonteerd welke voor zn prijs behoolijk presteert. En een Athlon64 in een MCE-PC lijkt me een beetje overkill omdat deze in principe werk doet als videorecorder, mp3 speler en fotoarchief

al met al ben ik bijzonder tevreden met deze aankoop, daar de prijs bijzonder aangenaam is. een aanrader wat mij betreft!

Heb jij ook een Asus K8S-MX, SiS 760GX (mATX, Sound, LAN, SATA, VGA)?

Waarom beschrijf jij de onboard videokaart als een goede eigenschap, terwijl jij juist zegt dat hij niet goed voor MCE is?
Bij een review moet je kijken naar het totaal plaatje van die bord en niet de specifieke toepassing die deze gebruiker (MCE) er voor heeft. Voor een ander kan deze onbaord kaart perfect zijn.
Hij schrijft de review wel met het oog op MCE.
Hoe aangenaam is de aanschafprijs?
Geheel vrijblijvend ter informatie, uit tweede hand gehoord:

Dit bord is werkelijk een crime om onder Linux fatsoenlijk aan de praat te krijgen. Er is support voor de chipset, maar je moet links en rechts patchen, en daarnaast is de IDE support buggy, althans, 6 weken geleden.