Apple Watch (sportbandje, 42mm) Zilver (Wit) Review

dost 28 juni 2015, laatste update op 16 augustus 2015, 589 views

Apple Watch (sportbandje, 42mm) Zilver (Wit)

In het algemeen een goed horloge, ik gebruik hem met veel plezier. Hij is wel nog onhandig in de interface (wanneer de knoppen gebruiken of op het scherm drukken of "hard" drukken"). Ook het feit dat veel instellingen via de Iphone lopen is nog een punt van verbetering.

Pluspunten

• Kwaliteit scherm
  • Noticiation center
  • snelle "1st install"
  • Bellen via het horloge
  • bruikbare horloge types die te editen zijn
  • Siri is echt bruikbaar

Minpunten

• Onduidelijke interface (wanneer hard drukken op scherm vs gewoon drukken/zijknoppen gebruiken)
  • sommige apps starten te traag op
  • muziek afspelen alleen via bluetooth (niet via interne speaker)
  • Te veel afhankelijk van de Iphone terwijl Wifi beschikbaar is op de Iwatch

Vol trots dit horloge gaan gebruiken. Zijn er een aantal zaken die mij opvallen

- Algemeen Kwaliteit:
De bouw is goed en voorlopig lijkt het scherm inderdaad de krasvrije verwachtingen waar te maken. De touchscreen is gevoelig en het nieuwe "hard indruk op het scherm" optie is degelijk.
Verwisselen van polsbandjes gaat redelijk, alleen vond ik persoonlijk het behoorlijk "priegelen" met ijzeren pinnetje wat ingedrukt moet worden.

- Batterijduur:
Bij mijn eigen dagelijks gebruik eindig ik laat in de avond rond de 35-40% batterij, dus dagelijks opladen is zoals al door anderen beschreven een must

- Dagelijks gebruik
Het horloge zelf en de notification screens werken goed en snel, de apps zelf zijn soms aan de trage kant, zeker bij het opladen. Dit kan soms frustrerend zijn als je van notification screen naar de app zelf wil gaan (b.v. weer apps of kalenders. De aanwezige verschillende klokken zijn aardig, maar wat meer persoonlijke aanpassingen (bv fotos etc.) zou aardig zijn.

Ook is de interface soms een puzzel, een knop aan de zijkant, touchscreen, hard indrukken op de touchscreen, wanneer je wat moet gebruiken is soms meer een "ik probeer het en zie wat er gebeurt" ervaring dan dat er een logica achter zit. Een duidelijk verbeterpunt voor de toekomst.

De indeling van Apps is ook een verbeteringspunt, een groot scherm met iconen staart je aan en met je vingers is het redelijk priegelen om het juiste icoon aan te raken. Er zijn legio voorbeelden hoe dit beter zou kunnen en ik hoop dat Apple dit verbetert in een toekomstige software update.

Notifications: In het algemeen is het grootste voordeel voor mij dat ik niet iedere keer de telefoon hoef te pakken als er weer een e-mail of iets dergelijks binnenkomt, een snelle blik op het horloge leert mij (nadat ik een trilling krijg van de iwatch op mijn pols) of er een bericht is. Met de VIP kan je instellen (net zoals op de Iphone) of je een notification wilt of niet. Je kan hier afwijken van de instellingen van de Iphone.

Een grappig feature is het bellen via de telefoon of opnemen, dit is grappig (natuurlijk niet als je in een open ruimte bent) maar iets wat ik zeker vaak gebruik. Het geluid is goed en ook de microfoon is van degelijke kwaliteit.

Wat naar mijn mening verbetering nodig heeft is de verplichte connectie met de iphone, je zou zeggen dat de Iwatch met zijn wifi in staat zou moeten zijn rechtsreeks informatie van het internet af te halen, dit zou een verbetering zijn voor misschien wel de volgende versies.

Conclusie: ik ben erg met de nieuwe iwatch, hij is dagelijks goed te gebruiken, er zijn wel een aantal verbeteringen nodig (interface, snelheid etc.) om echt meer te halen uit dit product.

Heb jij ook een Apple Watch (sportbandje, 42mm) Zilver (Wit)?