Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth Review

Mad User 26 juni 2015, laatste update op 27 juni 2015, 716 views

Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth

Ik had problemen met de Atheros Wi-Fi/Bluetooth kaart die in mijn laptop zat. Na wat heen en weer met Mediamarkt heb ik besloten dat ik maar een andere netwerkkaart moest aanschaffen. Op het eerste gezicht lijkt mijn verbinding nu veel stabieler dan met de oude netwerkkaart.

Pluspunten

• Snelle installatie
  • Plug and play

Minpunten

• Veel pingspikes

Ik recent een laptop voor school aangeschaft, bij het eerste gebruik op school viel mij op dat het onmogelijk was om een stabiele verbinding te krijgen. Daarna zocht ik naar nieuwere drivers, op de site van ASUS waren wel nieuwere drivers beschikbaar dan op de laptop ge´nstalleerd waren. Maar ook dat kon het probleem niet verhelpen. In de tussentijd ben ik nog een paar keer bij mediamarkt geweest, daar werd mij verteld dat ik windows weer op de fabrikesinstellingen moest resetten. Maar dat heeft ook niet geholpen, daarom heb ik dus de Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth aangeschaft.

De installatie:
1. Open "programma's en onderdelen"
2. De´nstalleer alle drivers van de oude netwerkkaart (in mijn geval: Qualcomm Atheros Wi-Fi en Qualcomm Atheros Bluetooth)
3. Sluit de laptop helemaal af en verwijder de voeding en de accu
4. Pak een schroevendraaier en verder het klepje/luik waar de netwerkkaart zich onder verbergt
5. Verwijder de oude netwerkkaart en plaats de nieuwe (zorg dat de antenne aansluitingen ook goed zitten main op main en aux op aux)
6. Als alles weer op z'n plek zit dan kan de laptop weer gestart worden
7. Als het goed is heeft windows (oude) drivers voor deze netwerkkaart en kun je zo het web op om de meest recente drivers van intel te downloaden en te installeren
8. Protip: het is handiger om de de drivers van te voren al te downloaden (voor het geval dat windows geen juiste drivers heeft)

Edit: Afbeelding toegevoegd van voor en na de stappen die mbr heeft voorgesteld.

Heb jij ook een Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth?

Je haalt dezelfde snelheden?
Ja, door het vervangen van een netwerkkaart veranderd de infrastructuur aan de andere kant van het telefoonkoper niet. Ik heb de kaart alleen maar vervangen omdat de oude kaart problemen had, zo had de oude kaart altijd moeite om op school verbinding te krijgen en te houden.
Raar, ik heb exact hetzelfde model en deze heeft standaard de Intel Wireless N 7260 (Niet AC) en niet de Qualcomm Atheros chip, vreemd dat er variaties zit in hardware terwijl het hetzelfde model is
Ja, het is wel vreemd dat er variatie in de modellen zit maar aan de andere kant kan jouw laptop ook uit een andere batch komen waardoor er een andere netwerkkaart in zit. Zo is het ook mogelijk dat er bij jouw geen LG panel in zit, maar een samsung panel. Kortom ik denk dat ze in AziŰ gewoon monteren wat op het moment goed vekrijgbaar is, dat verklaart de variaties in de modellen.
Ping spikes AC 7260 heb ik opgelost door deze stappen te volgen.
Is wel handig als je alleen een klepje moet verwijderen. Ik moest zowat m'n pa's hele laptop (Dell Vostro v131) uit elkaar halen om bij de netwerkkaart te komen 8)7
Maar ook ik weet uit ervaring dat de netwerkkaart vervangen een wereld van verschil kan uitmaken.