Specificaties Bedraad Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech Classic Keyboard 200 (Qwerty) Review

w-dev 28 april 2009, laatste update op 21 januari 2010, 1.071 views

Logitech Classic Keyboard 200 (Qwerty)

Pluspunten

• Toetsaanslag
  • Vormgeving
  • Morsbestendig

Minpunten

• Wordt niet herkend icm met een usb-ps2 adapter
  • Geen functietoetsen voor de liefhebber

Ik was op zoek naar een toetsenbord met een fijne aanslag. Aangezien ik op school goede ervaringen heb met de classic / value series van logitech ben ik uitgekomen bij een vergelijkbaar exemplaar, de Logitech Classic Keyboard 200. De reden hiervoor was omdat het het goedkoopste toetsenbord bij bol.com is en hier had ik nog een bon voor liggen.

Het ontwerp is wel mooi met de afgerond hoeken en de niet geheel witte letters, meer een beetje grijzig. Ze zijn dan ook weer niet zo donker dat het slecht leesbaar wordt. Over de prijs ben ik zeer te spreken, voor 12,99 exclusief haal een mooi toetsenbord in huis. Alleen jammer dat het toestenbord niet meer herkend wordt als het wordt aangesloten met een usb-ps2 adapter.

Een ander pluspunt is de toetsaanslag, het geluid van de toetsen is niet zo hard als bij een willekeurig ander toetsenbord. Voor andere mensen in dezelfde ruimte is dit wel fijn en ook voor jezelf. Over de functionaliteit kan ik kort zijn, het is een recht-toe recht-aan toetsenbord. Een nadeel is dat de linker shift-toets wat klein is en deze mis je soms als je snel met tien vingers typt.

Het toetsenbord schijnt ook mors-bestendig te zijn, maar dit heb ik nog niet uit kunnen / hoeven testen.

Edit:
Plaatje toegevoegd

Heb jij ook een Logitech Classic Keyboard 200 (Qwerty)?

- Wordt niet herkend icm met een usb-ps2 adapter
Wordt deze adapter bijgeleverd? Zo'n adapter werkt namelijk alleen als het betreffende apparaat ook met PS/2 kan communiceren, de adapter bevat zelf geen logica om het signaal om te zetten:

Wikipedia:
Mice and keyboards are frequently fitted with USB connectors, but because most PC motherboards still retain PS/2 connectors for the keyboard and mouse as of 2007, they are often supplied with a small USB-to-PS/2 adaptor, allowing usage with either USB or PS/2 interface. There is no logic inside these adaptors: they make use of the fact that such HID interfaces are equipped with controllers that are capable of serving both the USB and the PS/2 protocol, and automatically detect which type of port they are plugged into.
Nee deze adapter wordt niet bijgeleverd maar ik heb het met een adapter die ik nog had liggen uitgeprobeerd en het werkte dus niet. De reden hiervoor is het kleine aantal usb poorten op mijn moederbord, 4 in totaal.
Inderdaad, erg fijna aanslag. Echt heerlijk om mee te typen, hij typt ook erg stil en de toetsen voelen prettig aan. Beter dan de Media keyboard van logitech iig.
Lol, deze review staat er net 5 minuten op, was hem zelfs nog aan het veranderen en nu al een reactie. Maar je hebt gelijk vooral als je veel moet typen is het een fijn toetsenbord.
Ik heb zelf een Logitech Media Keyboard 600, die is in feite een Logitech Classic Keyboard 200 met wat meer toetsen en hij typt echt super ik vind hem veel lekkerder typen dan mijn vriend zijn G15. Veel beter dan de toetsenborden die ik hiervoor had :*)
(Logitech EasyCall die toch zon 100 euro's koste en nog wat microsoft toetsenborden).