Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 12.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse Review

Jefixed 22 juni 2015, laatste update op 22 juni 2015, 300 views

Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse

Logitech G502 nu een week in bezit, ligt lekker in de hand. Ik ben echter niet te spreken over de hoeveelheid en de positie van de knoppen!

Pluspunten

• Ligt lekker in de hand
  • Software
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Hoeveelheid knoppen
  • Positie van sommige knoppen

Ik ben nu ruim een week in bezit van de Logitech G502 gaming muis. Toen ik de muis voor de eerste keer vasthield, merkte ik meteen dat de muis echt prima vasthoud. Het is gewoon een zeer comfortabele muis en daar was ik dus wel blij mee! Alleen na een tijd ging ik mij storen aan de knop (ook wel ''sniperbutton'' genoemd) die onder de duim zit. Deze knop druk ik vaak perongeluk in, het veranderd echter alleen naar een lagere DPI en als je hem weer uitdrukt dan is de DPI gewoon weer normaal. Ik heb zelf al gemerkt dat ik knopjes etc. bij mijn duim/ringvinger/pink niet prettig vind dus helaas is dat bij deze muis het geval. Ik ben wel zeer te spreken over de precisie van de muis en al helemaal over de Logitech software! Ook is het fijn dat ze er extra gewichtjes bij gedaan hebben, zo kun je zelf het gewicht bepalen. Ik heb deze echter niet in gebruik omdat ik het gewicht zo prima vind. De kabel is erg stevig, die niet snel kapot zou gaan!

Grip 5/5
De muis houd uitstekend vast, doordat er een soort ''uitschuifje'' zit bij de duim, houd de muis heel plezierig vast en is dus vooral prettig tijdens langere gamesessies. Als je geen last heb van buttons bij je duim, dan vind iedereen deze muis prima vasthouden denk ik!

Extra knoppen 3/5
De muis beschikt over 9 extra knoppen, de sniperbutton, dpi verhoog+verlaag, profiel switch, scrolknop vrij/vast, rechts+links scrollen en vorige+terug. Echter vind ik het niet prettig om een knop onder mijn duim te hebben, deze druk ik namelijk tijdens het spelen automatisch in. Voor veel mensen zijn al die extra knoppen juist heel handig, maar voor mij niet. Daarom drie 'sterren'.

Software 5/5
De software van Logitech is heel prettig in gebruik, je kan gemakkelijk de G502 configureren en instellen naar hoe jij dat wilt. Profielen maken is makkelijk, DPI settings zijn makkelijk. Al met al: prima software! Dikke 5 sterren!

Gamen met de G502 5/5
Ik speel regelmatig een potje Call of Duty op mijn PC, ik heb de G502 nu een week getest en de muis is erg precies. Waarschijnlijk ligt dit meer aan jezelf dan aan de muis, maar de optische laser is erg goed! De muis hield gedurende de gamesessie prima vast, maar zoals eerder benoemd: al die knopjes in-game vind ik niet prettig. Al met al geef ik 5 sterren voor gamen met de muis!

Prijs 3/5
De prijs van de G502 vind ik veel te hoog, 75 voor een muis is gewoon simpelweg te duur. Het is namelijk maar een stukje plastic met een futuristische look... Er zijn vast veel even goede muizen te vinden voor een veel lagere prijs... Daarom geef ik de prijs 3 sterren.

Conclussie
Al met al: De Logitech G502 is zeer geschikt voor gamen en uiteraard het bureauwerk. De prijs is weliswaar te hoog, mocht je echt een goede game muis zoeken met veel knoppen dan is dit waarschijnlijk de muis die je zoekt! Ik raad aan om hem in de winkel uit te proberen, ik heb gewoon de muizen besteld in de hoop op goede grip. Dat was bij de G502 gelukkig het geval, ik heb echter besloten de muis niet te houden i.v.m. de knopjes. Als je de knopjes geen probleem vind, dan is het dus een prima muis. Eindbeoordeling: 4/5 waarom geen 5/5? Dat heeft te maken met de te hoge prijs, en in mijn geval de hoeveelheid/positie knopjes! Al met al een prima score.

Heb jij ook een Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse?

Sinds mijn G500s overleden is heb ik van Logitech een nieuwe G502 gekregen. In de tussentijd maar een nieuwe Razer gehaald. Nu ik beide muizen getest heb(razer chroma, g502) ben ik het toch wel ermee eens dat die G502 veels te veel knoppen heeft. Dan vind ik de Razer Chroma toch een beter alternatief. Ligt beter in de hand en is ook lichter en de knoppen liggen ook niet in de weg.

Ik gebruik nu beide muizen, de chroma voor m'n PC en de G502 voor m'n laptop.
Ik heb zelf 2 jaar lang een Razer Deathadder 2013 gehad (die overigens nog 100% heel is), volgens mij bijna hetzelfde als de Chroma. Ik vond de ligging in de hand niet erg prettig, hij deed wat hij moest doen maar meer ook niet. Ik ben altijd nog zoekende naar een goede ''game'' muis die comfortabel vasthoud met niet al te veel knoppen, 2 tot 4 extra knoppen is echt zat gebruik ze toch niet haha.

[Reactie gewijzigd door Jefixed op 22 juni 2015 15:14]

Goede review overigens. Maar de knoppen die je niet gebruikt kun je toch uitzetten via de software van Logitech. Maak je ook nog gebruik van de gewichtjes?
Ik kan ze uitzetten inderdaad, maar dan blijf ik toch last hebben (van vooral de ''sniperknop'') die zit op de hele tijd tegen je duim aan :@. Ik heb de gewichtjes niet in gebruik, had het wel even geprobeerd alleen toen ging dat klepje vrij lastig dicht. Dus er toen maar weer uitgehaald :)