Specificaties 15,6" @ 1920x1080 (TN, 11ms) - Bekijk alle specificaties

Asus MB168B+ (1920x1080) Aluminium, Zwart Review

natihorny 19 juni 2015, laatste update op 14 juli 2015, 227 views

Asus MB168B+ (1920x1080) Aluminium, Zwart

Dun, werkt goed en is de beste USB3 1080p monitor die je momenteel kan vinden! Zeker de moeite waard als je graag met meerdere schermen wilt kunnen werken op reis. Prachtig design, prijs is wat hoog, maar you get what you pay for. Aanrader zolang er geen beter model is.

Pluspunten

• Heel dun en ziet er kwalitatief uit
  • Schakelt automatisch om naar portret of landscape mode
  • Handige reistas
  • reistas is ook je display stand
  • Goede kleuren
  • Vrij helder scherm
  • Geen glans (Mat scherm)
  • Mogelijkheid om brightness and contrast aan te passen

Minpunten

• Eenbeetje langst de dure kant
  • USB3 kan makkelijk loskomen

Als je veel reist en je wilt graag een 2de scherm meehebben om je werk in het buitenland te vergemakkelijken, dan ben je best af dit scherm te kopen. Het is super dun, ziet er uit als een heel dunne en grote tablet en werkt perfect. De hoes dient ook als staander en werkt heel goed, leuk dat je tussen 2 posities kan kiezen, laid-back en upright (zo: \ of zo: | ) Gaat automatisch in Portret mode of landscape mode en heeft een deftige kijkhoek (behalve in portret mode is het niet schitterend). Jammer dat de USB3 iets te makkelijk uit zijn poortje kan vallen als je er wat mee beweegt, maar zolang je er niet te veel mee rondzwaait is het geen probleem. Heel kwalitatief gebouwd en super handig is wat ik er van kan zeggen. De pluspunten zijn meer aanwezig dan de minpunten dus zeker een aanrader.

Heb jij ook een Asus MB168B+ (1920x1080) Aluminium, Zwart?

Gekocht voor mijn acer onenote met 10 inch scherm, nu in gebruik met mijn macbook pro retina 15 inch. Met de one note gebruikte ik 'm meer, maar ook voor de macbook is het een handig tweede scherm.
De rol van het scherm is wel anders geworden, bij de one-note was het meer een vervanging van het hoofdscherm, bij de mac is het meer een tweede scherm om dingen op te zetten als je het hoogscherm voor bijvoorbeeld 4k video wilt bekijken.

Ik gebruik het ook andersom, om iemand op de asus naar video te laten kijken zelf verder werk aan de computer. Werkt prima, wel is mijn accu veel sneller leeg op die manier.

De hoes is mooi en stevig en kan ook als voet/steun dienen voor de asus. Het is handig dat ie zo werkt maar verwacht er verder niet teveel van, het is een wat onhandig geheel op die manier dat veel ruimte in beslag neemt.

Duur is een kwestie van smaak. Vergelijkbare schermen zijn duurder. Natuurlijk kan je voor minder geld een groter scherm kopen maar die zijn dan nauwelijks meer portable te noemen. Dit scherm kan met gemak mee in de handbagage en dat kan soms erg belangrijk zijn. Een lcd scherm stop je liever niet in het ruim van een vliegtuig.

Scherm kan op twee resoluties. De laagste (1366*?)vind ik wat laag, de hoogste, full HD is prima, maar doordat het op een 15 inch scherm is worden veel zaken wat klein getoond. Een resolutie ertussenin van rond de 1600 had wellicht prettig geweest.

[Reactie gewijzigd door HansKeesom op 25 juni 2015 14:15]