AKG Acoustics K 440 NC (Zilver) Review

Hashoemplil 26 april 2009, 1.431 views

AKG Acoustics K 440 NC (Zilver)

Pluspunten

• Goede geluidskwaliteit
  • Goede bouwkwaliteit (ookal lijkt het fragiel)
  • Noice-cancelling is wel effectief
  • Prijs is haalbaar
  • Goede bassen

Minpunten

• het bakje voor de Noice-cancelling
  • kraken van liedjes op de bus

Eindelijk was mijn ibood-bestelling gearriveerd, en kreeg ik de AKG K 440 Noice-cancelling in handen. Mijn eerste impressie was dat het nogal een klein ding was, en dat het er enorm veel groter uit zag.

Dit is wat in de doos zat:
- Headphone
- 2 x adapters (1 voor in vliegtuig, 1 voor minijack naar jack converter)
- een zakje voor alles in weg te bergen (en alles past er in!)

Niet echt veel extra's maar dat is niet nodig. Direct uittesten op verschillende soorten muziek en dit is mijn oordeel.

Gebruiksgemak/bouwkwaliteit:
Het design zit helemaal in orde. Het ziet er modern uit en zit goed. hun folding systeem zit goed ineen zodat je hem enorm makkelijk kan wegbergen.
Toch heb ik hier een klein minpunt kunnen vaststellen. Als je de koptelefoon terug afzet blijft deze niet in dezelfde grootte als je hoofd. Dus je moet telkens terug bijstellen. Dit gaat jammergenoeg niet door hem op je hoofd te zetten doordat je haar tussen de 2 metalen glijders komen te zitten. buiten dit zit hij lekker, na een paar uur moet je hem wel even afzetten maar dat moet je met alle headphones (vind ik).

Geluidskwaliteit:
De geluidskwaliteit in het algemeen is enorm goed. Krachtige bassen bij elektro en hiphop, en ook andere genres als rock klinken enorm goed. Toch is dit meer een headphone voor een DJ in de stijl van elektro en hiphop vanwege de enorme lage tonen.
Meestal krijg je in een headphone te veel of te weinig bas, maar voor mij is deze de perfecte combinatie. Ik hoor ook andere geluiden enorm helder, en heb geen enkele klachten qua geluid.

Noice-cancelling:
Deze headphone maakt gebruik van noice-cancelling. Ik heb de eerste batterij nog niet leeg dus dat is al een pluspunt. Ik wou dit natuurlijk zo snel mogelijk testen en stapte op de eerste beste bus.
De conclusie is dat de noice-cancelling werkt! het nadeel is op de bus dat deze op een goede weg moet rijden. Als de bus op een slecht wegdek rijd krijg je gekraak in je liedjes, waarschijnlijk omdat hij een anti-geluidgeeft op het kraken van de bus. Buiten dit werkt de noice-cancelling wel goed.
In de trein en in de refter hoor je duidelijk als je muziek (of zonder) opzet dat je met noice-cancelling geen lage tonen meer hoort in de achtergrond (en ik kan echt zeggen bijna geen). Je hoort wel nog hoge tonen als er geen muziek op staat maar bij muziek hoor je lekker niets van je omgeving.

Er zit wel nog een klein nadeel aan, en dat is de baksteen van een kastje dat je erbij krijgt om NC aan te zetten. Dit moet je elke dag mee in je zakken steken omdat je hem er niet afkrijgt. Buiten dit is het een leuk extraatje aan de headphone.

Prijs:
Kan ik kort over zijn, ik heb hem op Ibood gekocht. Ik heb hem dus voor een redelijk zachte prijs. Hier ben ik blij mee, maar toch is deze headphone ook voor hogere prijzen (ibood = 41) een aanrader. Er zijn ook alternatieven, maar dit is wel een goede concurrent voor deze alternatieven.

Algemene beoordeling:
Goed, jammer van de paar kleine schoonheidsfoutjes als het kraken op een slecht wegdek, en de grote bak die je in je zakken moet steken. Buiten dit een uitstekend koptelefoontje.

• Samsung i450
  • Laptop
  • Desktop
  • Windows Vista

Heb jij ook een AKG Acoustics K 440 NC (Zilver)?

Ik heb de Steelseries 5Hv2 en die kan ik moeiteloos een hele dag ophouden. Dat komt omdat de kussentjes daarvan niet op, maar over je oren vallen. Dat zit echt heerlijk! Maar dat is dan ook geen muziekheadset, maar een gameheadset. Met muziek klinkt hij nu niet bepaald mooi :(