Specificaties 350W (80 Plus), niet-modulair - Bekijk alle specificaties

be quiet! Straight Power 350W (E6) Review

Pruimenvlaai 25 april 2009, laatste update op 25 april 2009, 1.389 views

be quiet! Straight Power 350W (E6)

Pluspunten

• ontzettend stil, mooi, betrouwbaar, relatief goedkoop, sleeved kabels

Minpunten

• Groot minpunt: sata-kabel zal vaak te kort blijken. Als je zou willen kan je deze met de soldeerbout en wat draad verlengen. Ook is de ventilatorregeling voor externe fans niet beveiligd tegen kortsluiten.

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 3
Uitrusting Score: 4
Koelvermogen Score: 3
Ik heb deze voeding al een jaar geleden gekocht voor 45¤, en ben er zeer tevreden over. Hij is bijvoorbeeld muisstil: ik weet nooit of de ventilator in deze voeding draait, zelfs al zet je alle andere herriemakers (2x 120mm arctic cooling casefans op 5-6v) uit, dan nog hoor je het gezoem van de harde schijf er bovenuit.

De voeding die ik hiervoor had, werd door andere mensen stil gevonden (AOpen 300 watt met 120mm fan) maar toch is deze nog veel stiller. Hij is overigens ook nog mooi, heel glimmend piano-zwart dat zeker niet zou misstaan in een kast met window. Voor de zwarte 120mm-ventilator zit een rond metalen grille.

Omdat de ventilator zo weinig draait, zijn casefans zijn met deze voeding dus wel nodig: er wordt geen noemenswaardige bijdrage aan de airflow van je PC geleverd door deze voeding. Hiervoor zijn 2 2-pins connectoren voor 12v-fans beschikbaar, die lang genoeg zijn om overal in je PC te komen. Deze worden geregeld op basis van de temperatuur die binnenin de voeding wordt gemeten.

Toch moet je hiermee oppassen: ik had de pinnetjes per ongeluk kortgesloten door ze tegen de kast te houden, waarna geen ventilator het nog wilde doen. Er zit dus geen goede beveiliging in tegen kortsluiten van de fan-aansluitingen.

Nog een minpunt: de S-ATA voedingsconnectoren zijn erg kort. Ik heb een vrij normale midi-tower, en toch zijn de kabels maar nét lang genoeg. De kabel loopt van m'n voeding, naar de dvd-brander helemaal bovenin, naar de harde schijf en dat gaat maar net. Kijk in de aangehechte foto voor details! Verder zijn de kabels netjes gesleeved en zat er een duidelijke handleiding bij.

Kortom, een uitstekende aankoop! Enige puntjes van aandacht zijn de connectoren voor ventilatoren (je kan zelf helemaal niks instellen, ook niet via software) en de te korte s-ata voedingskabel. Verder kan ik dit iedereen aanraden.

Heb jij ook een be quiet! Straight Power 350W (E6)?

vertel, wat moet er nog aan verbeterd worden :)
Kopjes en meer info over de voeding, zoals spanningen vermogens en alle kabel lengtes en soorten aansluitingen. Daarnaast een foto van de voeding in de text.
inderdaad, kopjes en eventueel ook wat plaatjes om het wat sappigger te maken,

goede review alleen een beetje onoverzichtelijk.

ken je de [img]url naar plaatje[/img] tags ?

en je vertelt ook een beetje weinig over voltages..

en dan ook gelijk de vraag: wat zegt je plaatje ? (de sata kabel die kort is, ik weet het maar voeg heb in in je tekst en zet er boven wat je er mee bedoelt)

[Reactie gewijzigd door BGB4rn op 26 april 2009 18:26]