Intel NUC NUC5i7RYH Review

Ben1987 11 juni 2015, laatste update op 16 juni 2015, 2.636 views

Intel NUC NUC5i7RYH

Helemaal tevreden, prima product !

Pluspunten

• Echt heel klein
  • Heerlijk snel
  • Super stil
  • Nieuwe hardware dus zou er weer even tegen aan moeten kunnen

Minpunten

• Kan even blazen om te koelen, is bij mij redelijk snel weer stil

Ben niet echt een review schrijver maar volgens mij zijn er nog niet veel met de i7. Heb dit systeem aangeschaft om van mijn lomp grote high tower naast de tv meubel, in de woonkamer, af te komen. Twijfelde tussen wat andere htpc’s zoals die van Gigabyte. Volgens mij voor deze gekozen omdat hier meerdere schijven in konden. Heb nu 1 ssd en 1 2,5”. Voor mij werkt het super. Gelijk voor de nieuwste processor gekozen en 8 gb ram. Er kan nog 8 gb ram bij maar voorlopig is dit al overkill voor waar ik het voor gebruikt (hd en blu ray films afspelen). Qua geluid hoor je met normaal gebruik echt niks, was even wennen, “staat ie wel aan??”. Tijdens grote installaties kan die even gaan blazen, maar stopt redelijk snel weer.
Indien iemand een specifieke vraagt heeft of wilt dat ik iets test met bepaalde software, stuur me even een berichtje en waarschijnlijk wil ik het wel even proberen.
Op verzoek een Cinebench test van de CPU en openGL toegevoegd.

Heb jij ook een Intel NUC NUC5i7RYH?

Misschien een wat late reply op deze review maar ik was benieuwd of iemand deze NUC al eens getest heeft in combinatie met streamen naar Twitch?? Volgens de "specs" zou het het wel aan moeten kunnen als je er bijv. een Elgato aan hangt en hem alleen gebruikt om te streamen??
Dan is het echt wel een supermooie, kleine oplossing ......
Fijn, de eerste review van de eerste NUC met i7 ooit. :) ik heb zelf een NUC uit de vorige generatie (D54250WYK) als HTPC en ik ben benieuwd of ik deze versie als desktop zou kunnen gebruiken.

Ik ben nog wel benieuwd naar welke RAM module je hebt gebruikt.

Tevens was ik benieuwd naar de Cinebench score, met name t.o.v. de score van de i5-versie door djeck (244 pt) ermee te kunnen vergelijken.
Ik zal vanavond of morgenavond reageren op je vragen incl Cinebench screen.
Qua geheugen zit er een 8gm ram kaartje van Corsair in, 1600mhz.

De ssd is een KINGSTON SM2280S en de 2,5"schijf een HGST HTS541010A9

Ik heb alles in de review toegevoegd. Hoop dat je er wat aan hebt. :)
Thanks voor de update! Toch een stuk meer punten in Cinebench dan de i5-versie (scheelt 44%).

Ik ga hem binnenkort ook aanschaffen!