Specificaties GF GTX 260 C216 (576MHz), 896MB GDDR3 - Bekijk alle specificaties

Asus ENGTX260 GL+/HTDI/896MD3 Review

NextGenOscar 11 juni 2015, laatste update op 11 juni 2015, 255 views

Asus ENGTX260 GL+/HTDI/896MD3

Lees review.

Pluspunten

• Snel (voor zijn tijd)
  • Maakt(e) weinig geluid
  • 896MB vram

Minpunten

• 1 kleine fan

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Voor de mensen die toevallig deze review ooit nog lezen, hoor hierbij mij verhaal over de Asus GTX 260, en de bijbehorende componenten. Reden van het schrijven van deze review: Kwam de kaart laatst tegen in een oude doos!

In 2009 wilde ik (11 jaar oud) samen met mijn broer(13) een game-computer hebben om spellen op te spelen zoals CoD (want dat was cool toen)

Uiteraard hadden mijn ouders geen verstand van computers, dus hebben ze gewoon bij een computer zaak voor een game-pc gevraagd. Ik ben er vrij zeker van dat die computer zaak heel wat winst op deze pc heeft gemaakt, aangezien mijn ouders er natuurlijk van uit gingen dat zij het beste kregen voor het geld, maar dat de winkel gewoon wat extra euries verrekende.

De pc zelf zag er ongeveer zo uit:
Moederbord: MSI p55-gd65
CPU: Intel i5 750 quad core 2,66GHz
GPU: Asus GTX 260
Voeding: Iets met een 6pin EN 6+2 pin connector (GPU is niet erg zuinig)
RAM: 4GB Kingston 1333MHz
Case: een doodgewone Asus chassis met DVD brander.

Eerste spel wat ik op deze pc heb gekocht: Modern Warfare 2! Dit was natuurlijk het spel van 2009 en deze moest dus ook aangeschaft worden. in totaal heb ik 600(!) uur van mijn toen-nog-niet-zo kostbare tijd verspilt aan dit spel. Later ook nog BO1 gekocht, maar was hier toch iets minder fond van.

Mijn broer speelde ook CoD af en toe, maar ook spellen zoals Tropico en dergelijke.

Prestaties:

-MW2: 1920x1080 all maxed out voor een smoothe 60FPS
-BO1: dito
-Andere games van die tijd: dito

Helaas is deze pc rond eind 2011/2012 al gesneuveld aan het beruchte Blue Screen. Helaas wisten wij toen nog niet hoe we dit moesten verhelpen, en uiteindelijk is deze pc dus ook verdwenen en is een crappy home-pc met een i3-2120 in de plaats gekomen (no GPU). Zelf moest ik dus overstappen naar een X360 voor gaming (dikke downgrade ofc ;))

Maar voor de mensen die dit ooit nog zullen lezen, Thnx voor het lezen van mijn levensverhaal over mijn geweldige PC, die helaas is gestorven door het beruchte Blue Screen.

Heb jij ook een Asus ENGTX260 GL+/HTDI/896MD3?