Logitech Bluetooth Multi-Device Keyboard K480 (Qwerty) Zwart Review

servicedb 10 juni 2015, 800 views

Logitech Bluetooth Multi-Device Keyboard K480 (Qwerty) Zwart

Een zwaar maar degelijk toetsenbord.

Pluspunten

• Robuust gebouwd
  • Batterijen meegeleverd
  • Geschikt voor meerdere apparaten

Minpunten

• Zwaar
  • Dik
  • Typen maakt een ouderwets typgeluid.

Ik heb zojuist dit toetsenbord bij de Mediamarkt opgehaald. Voor mij was de primaire reden dat ik de mogelijkheid wilde testen om een toetsenbord bij de iPad en Macbook te gebruiken en optioneel met de iPhone. Dit toetsenbord voldoet daar prima aan.

Ik schrijf deze review om mijn eerste indruk achter te laten.

Omvang
Het toetsenbord is groot, zwaar en typt redelijk zwaar. Het heeft niet de platte toetsen waar haast geen feedback op zit, je weet dus echt dat je een toets in drukt.

Ergonomie
Nadeel is wel dat het typen zwaarder gaat. Verder gaat het typen op schoot ook goed. Verder heb je niet het probleem dat een magneet misschien te zwak is: de gleuf gaat niet van zijn plek. Andere toetsenborden kunnen dit probleem nog wel eens geven.

Koppelen
Ik werk alleen met iOS en OS X, koppelen is appeltje eitje. Er is ondersteuning voor Android, Windows en Chrome OS aanwezig naast iOS en OS X. Hier heb ik echter niet mee getest.

Ondersteuning covers
In tegenstelling tot vele andere tablet toetsenborden heeft het geen hoesje en enkel een gleuf waar de iPad en iPhone in kan. Hier past de iPhone (waar ik een dikke case om heen heb zitten) en de iPad air icm de Smart Case van Apple prima in. Ik hoef de hoesjes er niet af te halen.

Het is even wennen om te typen met dit apparaat omdat het zwaarder typt. Ook is het een nadeel dat het redelijk zwaar is en groot aan voelt. Daarentegen is het wel robuust en kan je het ook op schoot gebruiken. Groot voordeel is ook dat het niet magnetisch is waardoor het niet zomaar zal los schieten. De Smart Case van Apple heeft dit probleem wel maar daar heb je dus geen last van in combinatie met dit toetsenbord.

Al met al zou ik aanraden om eerst af te wegen of je wel een zwaar toetsenbord wilt hebben. Ik heb er nu nog een beetje mijn twijfels over maar ik ben wel groot voorstander van de robuustheid en bruikbaarheid op schoot.

Heb jij ook een Logitech Bluetooth Multi-Device Keyboard K480 (Qwerty) Zwart?