Pebble Steel Zwart (Zwart) Review

Intrepidity 8 juni 2015, 439 views

Pebble Steel Zwart (Zwart)

Prima smartwatch met uitstekende batterijduur, maar voor mij met onvoldoende toegevoegde waarde

Pluspunten

• Uitstekende batterijduur
  • Goed leesbaar scherm, ook in felle zon
  • Prima design voor een smartwatch
  • Compatibiliteit met zowel iOS als Android

Minpunten

• Bluetooth connectiviteit valt soms weg
  • Functionaliteit meeste apps matig

Ik zit doorgaans de halve dag met de telefoon in de hand. Twitter-berichten, e-mails lezen, whatsapp, de notificaties vliegen me om de oren. Ik heb de Pebble gekocht als een soort van experiment. Ik vroeg me af in hoeverre een smartwatch mijn dagelijkse werkwijze zou veranderen. Zou de telefoon vaker in de broekzak blijven?

In zekere zin is dat zo. Notificaties die niet urgent zijn klik ik weg zonder dat ik de telefoon uit de broekzak hoef te halen. Het wordt makkelijker om meldingen die op dat moment niet heel relevant zijn te negeren. Voor meldingen die wel relevant zijn haal je uiteraard nog steeds de telefoon uit de broekzak. Afgezien van met omslachtige userland-apps is het niet mogelijk om notificaties te beantwoorden of een interactie te starten. De Pebble verzorgt wat dat betreft eenrichtingsverkeer qua communicatie.

Ik had persoonlijk gehoopt meer nuttige apps te vinden in de pebble store. De meeste apps zijn bijzonder rudimentair en niet erg functioneel. Een goede uitzondering echter vind ik MisFit. Deze fitness tracker werkt goed, ziet er goed uit, en biedt voldoende toegevoegde waarde. Afgezien van MisFit ben ik nog geen apps tegengekomen die mij voldoende toegevoegde waarde bieden om de prijs van rond de 200 euro goed te maken.

In the end valt of staat een gadget met een simpel feit: bied het voldoende plezier of toegevoegde waarde voor het geld, en voor de Pebble Steel is het antwoord: nee. Deze smartwatch is een leuk hebbedingetje, maar de 200 euro niet waard.

Het biedt niet de design van een horloge van die prijs en niet de gewenste functionaliteit van een smartwatch van die prijs. Pebble was een van de eerste producenten van functionele smartwatches. Echter in 2015 is het product helaas een beetje achterhaald. Er zijn smartwatches die meer waar voor het geld bieden. Echter ben ik er überhaupt nog niet over uit of ik voldoende profijt uit een smartwatch zou halen.

Heb jij ook een Pebble Steel Zwart (Zwart)?

Reviews door de redactie

Waarom heb je gekozen voor de Pebble Steel en heb je niet gewacht op de Pebble Time (Steel) als ik vragen mag?
Ongeduld, prijs, en ik moet zeggen dat ik het grote voordeel van de time boven de steel niet zie. Kleurenschermpje heeft imo geen enorme meerwaarde. Denk daarnaast dat het aantal apps voor de time nog tegenvalt.