Specificaties 5" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Motorola Moto G (2014) Zwart Review

Simonally 31 mei 2015, laatste update op 31 mei 2015, 751 views

Motorola Moto G (2014) Zwart

Een geweldige smartphone, voor een kleine prijs!

Pluspunten

• Erg goedkoop
  • Relatief snel
  • Stock Android Lollipop
  • Dual front facing speaker
  • Camera is oké
  • Batterij
  • bouwkwaliteit
  • SD kaart van 64 GB werkt ook perfect.

Minpunten

• Niet moeders mooiste (opinie)
  • Bootloader unlocken is een heel gedoe
  • Geen dual band wifi (5Ghz)

De Motorola Moto G is ondertussen ongeveer een jaar op de markt. Afgezien van het feit dat je hem waarschijnlijk zult moeten bestellen, is dit echt een ongelooflijke deal voor ¤179. Dat was het toen al en is het nu nog. Het 5' 720p scherm ziet er goed uit, met goede zwartwaarden en een mooie kleurweergave, al is de ppi aan de lage kant. De touchscreen is gevoelig, en reageerd uiterst nauwkeurig, iets wat je toch niet kan zeggen over alle smartphones in de deze prijsklasse. Wat het waard is te vermelde, is dat ik een 64 GB kaartje van Samsung heb getest, en raad eens? Werkt perfect hoor! De bouwkwaliteit van de Moto G is in orde, maar de telefoon bestaat geheel uit plastic, wat toch wel afdoet van de premium feel and look van een smartphone, maar dat kan je eigenlijk ook niet verwachten van een ¤179 kostende budget smartphone. Intern is het wel in orde, zeker voor deze prijs. 1GB ram is voldoende voor basic multitasking en de QS 400 is voldoende voor every-day-use. Als je wat intensievere dingen gaat doen, zoals zware multitasking, of grafisch zware games, merk je wel al snel de limiet op. Batterijleven is een pluspunt op deze telefoon, met een hele dag gebruik kom ik thuis met ongeveer 35%. Dat is toch mooi te noemen. In totaal had ik 4h22 SOT. Je verwacht niet veel van de camera van een toestel als dit, en dat is maar goed ook. Als je foto's wilt nemen met je smartphone, kijk je best wat verder. Voor snapchat volstaat de camera, en de selfiecam is niet verschrikkelijk, maar een scherpe, goedbelichte foto trekken is toch moeilijk te noemen. Als laatste de speakers. Nog nooit heb ik zo een heldere, goede en basgevoelige smartphonespeakers gehoord, behalve op de HTC M-reeks natuurlijk. Ongelooflijk hoe ze zo'n speakers in deze telefoon hebben kunnen steken. Echt goed gedaan van Motorola. De wifi, bluetooth en 3G verbinding is stabiel, en ik haalde 15 Mbps bij Base over 3G, en het hoogst behaalde wifiresultaat was 48Mbps. Daardoor is o.a. de verbinding met een chromecast naadloos, scherm casten is zonder vertraging en een video over 3g kijken in 720p is ook geen enkel probleem. Het enige wat ik graag had zien beter gaan, was het unlocken van de boatloader, root acces was daarna geen probleem meer. Ik ben, alles samengeteld, aangenaam verrast door Motorola, en als mijn volgende geen 1+2 wordt, dan kies ik nog eens een Motorola!

Heb jij ook een Motorola Moto G (2014) Zwart?

Ik vind deze telefoon ronduit traag, na update naar Lollipop. Als ik twitter, whatsapp, NOS, e-mail heb draaien duurt het soms een seconde of 5 voordat ik kan wisselen tussen twee apps. Heb jij daar geen last van?
Ik heb niet zo lang op Kitkat gerund, daarna DP van Lollipop. Ik had het gevoel dat het veel erger werd na het unlocken van de bootloader en de root. De root er terug af halen had geen effect. Nu vind ik het wel normaal dat hij geen snelheidsmonster is, een QS400 is ook niet wauw, maar een vriend van me heeft ondertussen de derde gen op 5.1, en de zijne voelt aan zoals flagships. Ik herken mezelf in je reactie, na het openen van een aantal apps, voel je al snel dat je 'maar' 180¤ betaald hebt. Daarom dat ik ga upgraden naar de Huawei Nexus of de OP2 :D