Specificaties On-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Bowers & Wilkins P3 (Wit) Review

HenkyNL 31 mei 2015, laatste update op 1 juni 2015, 871 views

Bowers & Wilkins P3 (Wit)

De B&W P3 is een hoofdtelefoon met prima bouwkwaliteit en een luxe uitstraling. De geluidskwaliteit is goed te noemen en de hoofdtelefoon is tevens makkelijk mee te nemen. Het feit dat de kabel is te vervangen zie ook ik als een groot pluspunt.

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit
  • Vervangbare kabel
  • Goede lage en midden tonen
  • Makkelijk mee te nemen

Minpunten

• Opbergdoosje oogt goedkoop
  • Hoge tonen minder aanwezig

Na jaren Sennheiser hoofdtelefoons gehad te hebben, heb ik nu besloten om maar eens een Bowers and Wilkins model te proberen. Het is de P3 geworden vanwege de mooie looks en het gemak waarmee deze hoofdtelefoon mee te nemen is. De hoofdtelefoon oogt zeer degelijk en de metalen constructie geeft veel vertrouwen in de duurzaamheid van dit model. De P3 is gemakkelijk in te klappen en mee te nemen in de bijgeleverde hardshell opbergdoos. Deze oogt trouwens wat goedkoop en doet enigszins afbreuk aan de high end uitstraling van het product.

De hoofdtelefoon heeft de typische "warme" tonaliteit die ik van de B&W speakers gewend ben. De lage tonen zijn goed aanwezig en hebben voldoende diepte. Ook de middentonen zijn loepzuiver met deze hoofdtelefoon. Het enige kritiekpuntje kan ik geven op de hoge tonen. Deze zijn naar mijn mening niet genoeg aanwezig. De hoofdtelefoon heeft hierdoor wel een rustig en "laid back" karakter. Dit is een voordeel met MP3 bestanden van een lage bit rate, deze klinken hierdoor minder snel schel en onaangenaam.
Liefhebbers van pop, rock en EDM muziek zullen snel tevreden zijn met deze hoofdtelefoon. Luister je veel klassieke en instrumentale muziek, dan is de P5 van B&W misschien een betere optie. Het gebruik van een Equalizer om de hoge tonen wat te boosten kan ook soelaas bieden.

De P3 zit erg comfortabel en ik kan de hoofdtelefoon voor langere tijd dragen zonder ongemak. Het feit dat de kabel is te vervangen zie ik ook als een groot pluspunt. Mocht deze beschadigen dan hoeft niet gelijk de hele hoofdtelefoon weggegooid te worden. Bij de P3 krijgt de koper standaard twee kabels, ééntje voor gebruik met iOS apparaten(met afstandsbediening en microfoon) en één rechte kabel zonder verdere toeters en bellen.
De hoofdtelefoon sluit geluid van buitenaf redelijk af. Minder goed dan een Sennheiser HD 25 bijvoorbeeld. De hoofdtelefoon veroorzaakt echter ook minder druk op je schedel dan de eerder genoemde Sennheiser.

Al met al ben ik zeer tevreden over deze hoofdtelefoon. De geluidskwaliteit is prima. Hij is makkelijk mee te nemen en het feit dat ik er tevens mee kan telefoneren maakt dat dit voor mij de ideale hoofdtelefoon voor onderweg is.

Vergeet overigens ook niet om de hoofdtelefoon te registreren bij B&W na aankoop. Dan krijg je als koper gelijk 3 maanden gratis toegang tot de society of sound, waar muziek in lossless kwaliteit is te downloaden.

Heb jij ook een Bowers & Wilkins P3 (Wit)?

Voor hoeveel heb je hem aangeschaft.

Ik meen dat ze eerst rond de 200 lagen en nu vind je ze zelfs voor 100 euro.

Hoe kleurt dat jou mening?
Zelf heb ik de mazzel gehad om de hoofdtelefoon te kunnen kopen voor 125 euro, toen ze in de winkel nog voor 200 euro te koop waren. Naar mijn mening is de hoofdtelefoon zeer zeker die 99 euro waard! Zou mij ook niks verbazen als de prijs weer richting de 200 euro gaat als de voorraad bij Hificorner op is.
Hey HJ,

Mooie review!