Monster Inspiration Over-Ear Active Noise Cancelling (Titanium) Review

ivan797 27 mei 2015, laatste update op 27 mei 2015, 437 views

Monster Inspiration Over-Ear Active Noise Cancelling (Titanium)

Goede headset met natuurlijke toon weergave, echter de active noice canceling werkt niet helemaal naar verwachting.

Pluspunten

• Natuurlijke weergave
  • bouw kwaliteit
  • batterij duur
  • stroomloos ook geluid

Minpunten

• niet compleet over ear
  • noice canceling
  • batterijen

Deze headset is gekocht in een online aanbieding, ongeveer een half jaar geleden nu. Ik werd overgehaald om deze headset te kopen vooral door zijn uiterlijk i.c.m. de lovende recensies over de geluidskwaliteit.

Wat mij als eerste opviel is de kwaliteit van het bepakkings-materiaal en het aantal meegeleverde accessoires. Alhoewel je dit ook wel een beetje mag verwachten in dit prijs segment was ik toch positief verrast.

De headset zat in een zeer luxe door, ook was er een hoes meegeleverd waar deze headset opgevouwen in past, ook werden er 3 kabels mee geleverd 1 voor android ,(welke tevens ook op windows phone werkt) een voor de pc en een voor ios. Deze kabels lijken kwalitatief hoogstaand te zijn maar later bleek dit niet helemaal zo te zijn. Desondanks heb ik niks te klagen over de degelijkheid van deze kabels. Echter is er voor gekozen om een minimale hoeveelheid isolatie aan te brengen, waardoor als ik mijn telefoon op de kabel leg er een soort gebrom ontstaat.

Het verschil tussen deze kabels is de input mogenlijkheid die in de kabels is verwerkt, voor android een start en pauze knop /microfoon, voor de pc niks en voor ios ook volume knoppen.

Nu over de headset zelf, deze is kwalitatief zeer zwaar uitgerust. Alles lijkt netjes afgewerkt en na een half jaar ziet hij er nog hetzelfde uit als dag 1, wat zeker een positief punt is. (bij dagelijks gebruik).

Een leuk detail is dat er een strip aan de bovenkant zit welke gemakkelijk vervangen kan worden. Zelf vind ik de bijgeleverd zwartleren band het mooist. De headset werd geleverd met een zwarte leren band en een witte iets glimmende band.

Voor de active noice canceling zijn wel 2 aaa batterijen nodig. Deze 2 batterijen zijn ook meegeleverd. beide batterijen kunnen geplaatst worden onder de rechter oorschelp. Deze heeft een click systeem icm met een magneet systeem om deze goed op zijn plaats te houden. nadat deze hier op is geklikt is niet te merken dat deze los kan.

Zelf gebruik ik deze headset vooral icm mijn lumia 930, en dus niet met een externe geluids kaart. Ik ben ook niet op de hoogte hoe dit invloed op de kwaliteit van het geluid is.

Toen ik deze headset icm mijn lumia 930 ging gebruiken bleek al snel dat de geluids-kwaliteit echt super is. Echter als ik de active noice canceling aan zet lijken alle tonen nog iets meer tot hun recht te komen. Dit zal dus komen door het blokken van omgevings-geluid. Ondanks dat het alleen geluid zou moeten blokken lijkt het het huidige signaal ook wel wat te versterken, dit kan echter ook bedrog zijn omdat het omgevings-geluid weg is en het hierdoor alleen zo lijkt.
Hierdoor heb ik meestal active noice canceling wel aan staan. Deze kan worden aangezet met een kleine schuif op de rechter oorschelp, waarna hier een klein groen ledje oplicht.
Wanneer de batterijen leeg zijn komt er geen geluid meer uit als active noice canceling aan staat. Als dit het geval is kan er nog wel worden geluisterd zonder noice canceling aan.
De batterijen gaan ongeveer 80 uur mee.(met oplaadbare batterijen)

Nu over de noice canceling zelf, hier had ik persoonlijk meer van verwacht en tegelijkertijd heeft het mij ook verrast. Dit kwam misschien door een verkeerd beeld van deze techniek, of een andere implementatie bij de concurrenten. De headset filtert een minimale hoeveelheid omgevings-geluid weg. Echter met noice canceling aan lijk ik mij wel beter te kunnen focussen op de muziek.

Over de grootte van de headset heb ik niet te klagen, echter is de groote van de oorschelp aan de kleine kant waardoor het vooral in het begin na 4 of 5 uur begon te irriteren bij mijn oren. Hierbij toegegeven ik heb een vrij groot hooft en oren (;. Dit zal iedereen voor zich zelf dus moeten uitmaken.

Heb jij ook een Monster Inspiration Over-Ear Active Noise Cancelling (Titanium)?