Specificaties Kit met 1 lens, 6,1MP sensor - Bekijk alle specificaties

Nikon D40 Kit DX 18-55mm II (Zwart) Review

trm0001 26 mei 2015, laatste update op 26 mei 2015, 370 views

Nikon D40 Kit DX 18-55mm II (Zwart)

prima toestel, tegenwoordig voor weggeefprijzen te koop.

Pluspunten

• (gebruikt) prijs / prestatie
  • laag gewicht en compact
  • scherp en goed genoeg
  • veelzijdig toestel
  • ingebouwde flits
  • korte scherpstelafstand, ideaal voor macro

Minpunten

• geen motor AF in body

Uitbreidbaarheid Score: 4
Batterijduur Score: 5
Snelheid en automatiek Score: 5
Paar woorden te veel voor een korte toelichting :( dus dan maar hier:

Dit toestel word gebruikt voor al mijn technische projecten en als makkelijke meeneem tweede body.

Tegenwoordig te koop voor een appel en een ei (< 125 body + lens set).

Het enige nadeel is dat ik er nog wel eens een oude lens op schroef die dus nog een AF motor nodig heeft, dat gaat dus niet werken.

Meer info over digitale budget spiegelreflex setjes:
The Basics: Budget digireflex howto

Heb jij ook een Nikon D40 Kit DX 18-55mm II (Zwart)?

Qua prijs maakt het trouwens niet veel verschil met een D60 body tegenwoordig. Voordeel van de D60 is wel dat je 10,2MP hebt, wat meer handmatige features, en sensorreiniging wat de D40 weer niet heeft.
Die megapixels kunnen me echt gestolen worden waar ik het voor gebruik, ik ben constant alle foto's aan het verkleinen naar 800X600 TNET Forum of anders 1200x1600. :F

Wanneer er toch wat anders gekozen moet worden dan liever de Nikon D50 aangezien deze wel alle Nikon screwdriver AF motor lenzen aankan. Dat is pas een echt voordeel imho.
Klopt, als je met de oude Nikon AF-lenzen wil werken dan kun je kijken naar de (oudere) D50 of D70.
De D70 en D50 heb ik in een grijs verleden ook gehad. Nu gebruik ik de D90 en D40.
Naast een setje Canons 450D en 350D.
Allemaal verouderd maar werken prima.
Voor compact de Fuji X-100 maar daar moest ik helaas voortijdig afscheid van nemen. :'(

Voor Full-Frame hoop ik dat Nikon ooit nog eens een betaalbare maakt maar voorlopig schijnt dat er niet in te zitten en toestellen van rond de 2000 euro vind ik bizar veel geld.