Lenovo IdeaPad Y50-70-59441478 Review

NoThankYou 24 mei 2015, laatste update op 24 mei 2015, 527 views

Lenovo IdeaPad Y50-70-59441478

Uitstekende laptop voor games. Ik heb erg lang gezocht, maar in Nederland kon ik geen enkele betere laptop vinden voor deze prijs. Als je nog betere grafische prestaties wilt, dan zijn de laptops al snel honderden euro's duurder.

Pluspunten

• Goede bouwkwaliteit.
  • Prima (stille) ventilatie
  • Grafische kracht
  • Mooi design
  • Fijne keyboard

Minpunten

• IPS scherm laat veel te wensen over (kleur)
  • Vingerafdrukken

Als je zoekt naar een zo krachtig mogelijke laptop om te gamen, dan vind je voor deze prijs geen betere laptop. Als je kunt leven met de minpunten die ik hieronder beschrijf, dan is de laptop het zeker waard. Ikzelf ben zeer tevreden.

Een klein minpunt: het materiaal van de laptop is erg gevoelig voor vingerafdrukken. Voor de meeste mensen (inclusief ik) maakt dit nauwelijks iets uit.

Het grootste minpunt is het scherm. Het is een IPS scherm met een erg goede kijkhoek en scherpe resolutie, maar de kwaliteit van de kleuren is vrij laag. Zelfs op de hoogste brightness setting (wat erg laag lijkt vergeleken andere laptops) is wit niet helemaal wit. Zwart is daarnaast ook niet helemaal zwart.

Het scherm lijkt een beetje getint. In games heb je vaak brightness of gamma settings waarbij je een balkje moet schuiven tot er een afbeelding te zien is. Op gewone schermen blijft dit balkje ergens in het midden. Op dit scherm zie je vaak niets totdat je de balk helemaal naar rechts schuift, en zelfs dan krijg je geen perfect beeld.

Inmiddels ben ik al helemaal gewend aan het scherm en kan ik genieten van de beelden. Nogmaals, voor deze prijs is het een uitstekende laptop. Ben je echter niet van plan (intensief) te gamen, dan kun je net zo goed een laptop nemen met een mindere grafische kaart en een beter scherm (denk aan Asus).

Heb jij ook een Lenovo IdeaPad Y50-70-59441478?