Devolo dLAN 1200+ Starter Kit (NL) Review

TAMW 23 mei 2015, laatste update op 24 mei 2015, 719 views

Devolo dLAN 1200+ Starter Kit (NL)

Voor mij gaat het bij een powerline oplossing om 3 dingen: 1 stabiliteit 2 Snelheid. 3 Prijs Zie: Uitgebreide review

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Stabiele verbinding

Minpunten

• Snelheid valt toch tegen, ook in een (bijna) ideale situatie.
  • prijs ten opzichte van echte prestaties

Beheerbaarheid Score: 4
Devolo dLAN 1200+ Starter Kit

Mijn intentie is niet om een uitgebreide review te schrijven maar aan de 50 woorden bij de "korte toelichting" heb ik ook niet voldoende.

Voor mij gaat het bij een powerline oplossing om 3 dingen:

1 Stabiliteit
2 Snelheid.
3 Prijs

Ik gebruik ze nog niet heel lang maar de stabiliteit is tot nu toe goed.

Situatie: Nieuwbouw huis (2006)
1 Powerline in de meterkast op een geaard stopcontact.
De andere bij m'n bureau op de 1e verdieping ook in een geaard stopcontact maar niet dezelfde groep.
Alles aangesloten volgens de "best practises" van Devolo

De gehaalde snelheid valt toch tegen.
De snelheid die de Devolo software aangeeft waarop de apparaten op "intrainen" onderling is zeker niet de snelheid die je echt haalt. Dit is ongeveer de helft is.
Ik vindt dit is zeer misleidend.

M'n doel was om een ECHTE 100 Megabit te halen dit is redelijk gelukt.
Als "download" haal ik 180 Megabit en "upload" 90 Megabit.

Conlusie:

Verbinding is stabiel.
Snelheid valt toch tegen, ook in een (bijna) ideale situatie.
prijs vind ik te hoog aangezien de snelheid toch wel fors lager is in een bijna ideale situatie.
Uiteraard is de geadverteerde 1200Mb in de praktijk niet te halen maar 180Mb/90Mb ipv de geadverteerde 1200 is me toch wel een erg groot verschil.
Als de "echte" snelheid in mijn situatie rond de 600 Mb zou zijn had ik de prijs terecht gevonden.

Heb jij ook een Devolo dLAN 1200+ Starter Kit (NL)?

Wat is uw internet abonnement als ik vragen mag?