Adata AD2800002GOU 2GB (1x 2GB) DDR2 Review

majic 18 april 2009, laatste update op 11 februari 2010, 348 views

Adata AD2800002GOU 2GB (1x 2GB) DDR2

Pluspunten

• goede overclockbaarheid, lage prijs

Minpunten

• geen negatieve eigenschappen gevonden

Stabiliteit Score: 5
Ik wilde voor mijn 2de systeempje (X2 4400+ met AMD 790v) het geheugen zo goedkoop mogelijk upgraden.
Dunnet had de laagste verzendkosten en was ongv. het goedkoopste met dit (op het eerste gezicht) budget geheugen.

Voor 17,95 krijg je DDR2-800 met CL5 timings. Overclocken rekende ik niet op, ik was allang blij zo!

Ik speel regelmatig een potje BF2 op deze machine, en de geintegreerde HD3100 videokaart trok dat 'net' met overgeclockt 667 geheugen (@760 MHz). Je haalde dan tussen de 25 en 45 fps.

Na een beetje tweaken blijkt dit ultra-goedkope geheugen 100% stabiel te draaien op 970 MHz, CL5, 2.2v !

Mijn FPS zit nu tussen de 40 a 70 wat het spel zeer speelbaar maakt. Een prettige verrassing dat het goedkoopste DDR800 geheugen uit de pricewatch (waar je normaliter CL6 voor krijgt..) zo uitstekend blijkt over te clocken. Een aanrader, ik ga dan ook zelf een 2de reepje halen om in dual-channel nog wat meer fps uit 't spelletje te persen :)

Heb jij ook een Adata AD2800002GOU 2GB (1x 2GB) DDR2?