Specificaties 7" (1920x1200), Android 4.4, WiFi - Bekijk alle specificaties

Asus Memo Pad 7 (ME572C) 16GB WiFi Zwart Review

Bear312 16 mei 2015, laatste update op 15 juni 2015, 1.291 views

Asus Memo Pad 7 (ME572C) 16GB WiFi Zwart

De tablet is lekker gebouwd, voelt niet goedkoop aan alleen mochten de boxen op de zijkant wel wat beter ingericht worden

Pluspunten

• Hoge bouwkwaliteit.
  • Snel dankzij de 2gb ram.
  • Mooi scherm en een hoge resolutie van 1920x1200.
  • Perfecte prijs van 200.

Minpunten

• boxen zitten af en toe in de weg.
  • veel bloatware.
  • Bluetooth werkt niet altijd.

Update 15 Juni 2015: Bluetooth probleem is opgelost sinds lollipop update

Design

Het design van de tablet is gewoon perfect, niks op aan te merken behalve dat de boxen van de tablet af en toe in de weg zitten, maar dat kan verholpen worden door de tablet niet aan de zijkant vast te pakken.

De tablet heeft een glazen bovenplaat en een soort van hard plastic rubber aan de zijkanten waardoor de tablet goed aanvoelt en stevig in je handen zit. Aan de achterkant zit een hard plastic vlak met een soort carbon print waardoor het goed aanvoelt en lekker in de hand ligt.

Aan de zijkanten zitten stereo boxen die precies in het midden zit waardoor je handen net over de boxen kunnen gaan. Dat is jammer maar het leert snel genoeg om de tablet iets verder naar onder te pakken zodat je onder de boxen zit.

De bovenplaat heeft dikke randen voordat het scherm begint. Ik had hier eerst zorgen over omdat ik bang was dat je niet alles goed kon bereiken maar de dikke randen zijn perfect. Zo zit je niet met je vingers per ongeluk op het scherm maar je kunt alles wel gewoon bereiken als je de tablet met 2 handen vasthoud.

De tablet zelf is 269 gram en dat kun je merken ook. hoe lang je de tablet ook vasthoud, hij wordt nooit zwaar. dit is perfect als je in bed ligt en je houd de tablet boven je hoofd. Omdat de tablet nooit zwaar wordt kun je dus gewoon spelletjes spelen en film kijken zonder er last van te krijgen.

Connectiviteit

De tablet heeft een MicroSD slot waar je micro sd kaartjes in kunt stoppen tot 64 GB. Een klein minpuntje is dat de MicroSD slot niet is afgesloten waardoor ik er al meerdere keren vuiligheid in heb gehad.

Wifi en Bluetooth is prima alleen kan ik geen bluetooth apperaat zoals een bluetooth controller aan sluiten. De Bluetooth valt na 5 seconden uit en ik heb er nog geen oplossing voor gevonden.
De Wifi kan geen 5 Ghz verbindingen pakken waardoor de snelheid wel wat naar beneden valt maar voor de rest is het Wifi prima.
De tablet heeft een MicroUSB 2.0 verbinding voor opladers en connectie naar de computer toe.

boxen

De Asus tablet is voorzien van stereo boxen die een aardig volume hebben. Het enige minpunt is dat je handen af en toe over de boxen komen tijdens intensief spelen.

Camera Kwaliteit

De camera's zijn net ok. Ik kon er geen geweldige kwaliteit uit halen en zeker niet met de webcam. Die is compleet bagger sinds het enige wat je krijgt is lage kwaliteit foto's met een soort waas erover heen.

De achtercamera valt op zich nog wel mee, Ik ben vorige week naar Israel geweest en heb wel wat mooie plaatjes en panorama foto's kunnen schieten maar optimaal is het zeker niet.

Accuduur

De accuduur van de tablet is prima, Je kan er makkelijk een hele dag mee voorkomen als je niet al te intensieve dingen mee doet zoals film kijken en gamen. Met een volle accu film kijken deed ik er ongeveer 6-7 uur over op 75% schermhelderheid. Met Gamen op 75% schermhelderheid deed ik er 3 uur over om de tablet leeg te halen. Met normaal gebruik kun je er zo 13 uur uit halen totdat die zegt dat die nog 15% overheeft.

Software

Qua software is de tablet Lollipop 5.0 ready alleen kon ik android 5.0 nog niet installeren wegens een foutmelding. Met de 64 bit chip die erin zit zou de performance van de tablet een stuk omhoog schieten omdat Android 4 max 32 bit ondersteund.

Asus heeft zijn eigen ZenUI-skin erover heen gegooid wat er goed uitziet en lekker strak maar stock google is mooier.

De prijs van de tablet was 200 euro toen ik hem kocht en ik heb er geen spijt van gehad. De tablet is een snelle betrouwbare en duurzaam aanvoelende tablet die perfect te gebruiken is en voor 200 euro vind ik dat over de tablet niet gezeurd hoeft te worden. Voor mij was het een top prijs voor een top tablet.

Slot

Al met al vind ik dat Asus een goede job heeft gedaan met deze tablet. Het zal me niks verbazen als de volgende tablet het flagship tablet van het jaar wordt. Asus heeft er potential voor en ik wens ze veel succes.

Heb jij ook een Asus Memo Pad 7 (ME572C) 16GB WiFi Zwart?

Mooi review, Wat is de kwaliteit van het beeld scherm heeft het goed kijkhoeken, zijn de kleuren mooi en is het ook buiten goed te lezen?
De kijkhoeken zijn prima, je kunt van zo'n scherp mogelijke hoek kijken maar je ziet geen kleurvershil ofzo. Wel spiegeld het scherm wel wat, vooral in het licht. Buiten kun je gewoon prima alles lezen maar als de zon er recht op schijnt moet je wel ff je hand erboven houden.