Sigma 18-35mm F1.8 DC HSM Art (Canon) Review

scheffermartinNewbie 16 mei 2015, 580 views

Sigma 18-35mm F1.8 DC HSM Art (Canon)

prima objectief!

Pluspunten

• lichtsterk f/1.8
  • scherpte perfect
  • voelt stevig aan

Minpunten

• zwaar
  • af/mf knop schuift te makkelijk

AF-snelheid Score: 4
Vignettering Score: 5
Vervorming Score: 4
Scherpte (stopped) Score: 4
Scherpte (open) Score: 5
Handling Score: 4
prima objectief!
getwijfeld tussen deze lens en de sigma 35mm F1.4 DG HSM I A.
Besloten om toch voor het (minimale) zoom bereik te gaan en de (iets mindere) licht sterkere lens te laten voor wat het is.
ik gebruik deze lens icm een canon 60d, deze maakt super foto's. Zeker als je het grootste diafragma (f/1.8) gebruikt, wordt de achtergrond mooi vervaagd.
De snelheid van de autofocus is ook prima.

Toch vind ik er wat minpunten aan zitten.
Ik gebruik de camera met een slingshot van carryspeed, zodat de camera naast m'n heup hangt en dus je handen vrij zijn. Hierdoor verschuift nogal heel makkelijk de af/mf knop. Hierdoor mislukken soms nogal wat foto's.
Daarnaast is de lens redelijk aan de zware kant (ca 700 gr) Lijkt op zich niet zoveel, maar icm een body en een batterijegrip, kweek je aardig spierballen.

al met al is het een prima lens.

Heb jij ook een Sigma 18-35mm F1.8 DC HSM Art (Canon)?