Specificaties 14" (1600x900), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Lenovo ThinkPad T440 (20B6009EMB) Review

Mr. Review 14 mei 2015, laatste update op 14 mei 2015, 372 views

Lenovo ThinkPad T440 (20B6009EMB)

Een zeer nette zakelijk laptop! Erg licht en dun. De aanschafwaarde van de laptop is hoog, maar daar heb je dan ook kwaliteit voor. Als je dan toch van plan bent veel geld uit te geven overweeg dan ook de t440s.

Pluspunten

• Stil
  • Accuduur
  • Compacter dan vorige thinkpad
  • Accu's wisselen zonder dat hij uitvalt d.m.v. extra ingebouwde accu.

Minpunten

• Webcam zit een klein beetje scheef in het beeldscherm
  • Sinds kort toetsenbord afdrukken op het scherm

De laptop staat niet in de tweakers lijst, wel de t440 maar niet het type 20B7S1A604, dus heb ik hem hieronder nog even de specs van mijn laptop gezet.
Specificaties van mijn laptop:

Type: 20B7S1A604
i5-4300u 1,9 ghz
480 gb ssd (crucial m500)
8gb werkgeheugen ddr3 slechts één slot maximaal uitbreidbaar tot 16gb dus (dacht ik zo uit mijn hoofd)
1600x900
Intel Wireless-N 7260
slot voor simkaart

Voordelen
-Twee usb 3.0 poorten. Welke ook voeden als de laptop uitstaat.
-Mooi lang snoer voor het opladen.
-Mat scherm wat erg handig is voor in de trein.
-Accuduur is niet extreem lang maar 3 tot 4 uur (is voor mij lang zat.) De accuduur valt ook uit te breiden met een 6 cells, waardoor dat probleem kan worden opgelost. Er zit een 3 cells interne accu in en een 3 cells externe accu, hierdoor kun je accu's wisselen zonder dat de laptop uitvalt. dus al met al zeker geen nadeel maar toch een voordeel.
-Compleet geluidloos, bij het echte zware werk hoor je de processor heel soms even werken. Maar verder is hij compleet geluidsloos (mits je enkel een SSD hebt.) Echt een groot pluspunt!!

Nadelen
-Een touch maar ook een druk mouse pad. Het fysieke druk/klik gedeelte had van mij niet gehoeven. Maar is zeker geen groot nadeel en valt ook aan te wennen.
-Echter wel een groot nadeel is dat er sinds kort toetsenbord afdrukken op het scherm staan... ik vervoer de laptop vaak in mijn laptop tas maar ik denk dat er teveel druk ontstaat op het scherm als mijn tas erg vol zit, waardoor het scherm de toetsenbord raakt.. jammer want je zou verwachten dat de laptop stevig genoeg is. Iets wat ik gewend ben van Lenovo Thinkpad Dit heb ik opgelost door twee plakkertjes op het beeldscherm te plakken waardoor het scherm het toetsenbord niet meer raakt.. niet de mooiste oplossing maar het werkt.
- De webcam zit een tikkeltje scheef in de behuizing.. maar dit zal toevallig alleen bij die van mij zijn vermoed ik.. niet storend maar zeker niet netjes..

Concluderend.
Een zeer nette zakelijk laptop! Erg licht (minder dan 2kg) en dun (zie de 4e foto). De aanschafwaarde van de laptop is hoog, maar daar heb je dan ook kwaliteit voor. Als je dan toch van plan bent veel geld uit te geven overweeg dan ook de t440s. Dit is de premium versie van de t440. Deze heeft een beter scherm, meer carbon en daardoor nog iets lichter. Een extra usb 3.0 poort (namelijk 3).Een krachtiger dgpu (730M ipv 720M)
Kortom een zeer nette laptop waar ik nog lang plezier van zal hebben.

Heb jij ook een Lenovo ThinkPad T440 (20B6009EMB)?