ESET Smart Security 5 1 PC - 1 Jaar Review

BECTZN 13 mei 2015, 1.670 views

ESET Smart Security 5 1 PC - 1 Jaar

Beste Real-Time Antivirus software. Beschikt de meeste opties zoals: Gaming mode, Anti-Diefstal, Social Media Scanner,... En verbruikt niet meer dan 100 Mb op de ramgeheugen.

Pluspunten

• Automatische Signature Update
  • Beschikt een Anti-diefstal (traceert de PC wanneer je die kwijt bent)
  • Beschikt over een Gamer Mode (extra bescherming bij online gaming)
  • Blokeert internet sites wanneer er phishing, trojan en spams bevat.
  • Social Media scanner (Facebook en Twitter beveiliging)

Minpunten

• Alleen voordeel op volume licentie (minstens 3 PC)

Gebruiksvriendelijkheid Score: 5
Systeemeisen Score: 5
Stabiliteit Score: 5
Dit is niet zomaar een software maar een echte deftige anti-virus software.
Men beschikt echt alles wat we dagelijk nodig hebben. De 4 belangerijkste hoofdpunten;

Eerst en Vooral de Web access protection. Bij het inschakelen van de 'potentieel ongewenst programma' kan deze software onveilige websites en softwares blokkeren terwijl andere anti-virus merken dit niet gedetecteerd heeft. Er verschijnt natuurlijk verwittigingsblad wat de risico's zijn. Voor extra riskante sites gaat die gewoon weg blokeren.

Voor Gamers zou best de Gaming mode inschakelen. Terwijl u online gamet, bestaat er kans dat je door grote data uitwisseling, een beveiligings vertraging krijgt waardoor er virussen meeneemt naar je PC. Gelukkig heeft ESET deze applicatie om u zelf te beschermen bij grote gegevens uitwisseling.

Ten Slotte op de website my Eset krijgt u toegang tot de Anti-Theft en Social Media Scanner zonder extra kosten.
De Anti-Theft is handigste software om uw verloren of gestolen computer terug te vinden. Waneer je die kwijt bent kunt u met uw mobieltje of met een andere computer naar deze website surfen en een aangifte doen dat u die kwijt bent. De software gaat traceren wat de locatie (in coordinaten) is en neemt ook foto's via de webcam (weet minstens hoe die persoon uitziet). Computers met een intergreerde mobiele netwerk heeft traceer voordeel.

Voor de Social Media Scanner is gewoon een handige tool om spams te voorkomen bij facebook en twitter. Maar tegenwoordig is Facebook uitgerust met ESET social media scanner.

Heb jij ook een ESET Smart Security 5 1 PC - 1 Jaar?

Ik ben het eens dat het een vrij goede anti-virus is, echter heb je wel een paar punten behoorlijk mis in je review. De gamer modus is er met name om notificaties e.d. te verbergen als er een applicatie draait welke fullscreen is. Zo wordt je niet gestoord en bijvoorbeeld geplande virusscans worden niet uitgevoerd zodat er CPU tijd overblijft.

De 100MB limiet die je aangeeft heb ik met relatief weinig applicaties al gehaald: Momenteel draait deze met 140 MB bij mij.

Ik wil je als tip meegeven om ook de detectiegraad mee te nemen en te onderbouwen. Je zou zelf kunnen testen hoe de virusscanner op een EICAR bestand reageert en daadwerkelijk kijken hoe de virusscanner met een infectie omgaat. Verder leest het meer weg als een promopraatje in plaats van daadwerkelijk een review: Ik kan niet precies vinden waarop je bepaalde conclusies baseert.

Met betrekking tot de prijs: Veel van de keysites voor games bieden ook licenties aan voor een paar euro. Deze werken perfect :)
Hoe is de performance?
Bij de AV-comparative kunnen we deze resultaten halen
  • AV-C score: 90/90
    PC Mark score: 98.8/100
    Totaal resultaat: 188.8/190
    Impact score: 1.2
Op deze site vindt u het uitgebreide review:
Bron: http://www.av-comparative.../11/avc_per_201410_en.pdf
Ik wil niet naar een andere site gaan, hier staat een review, zo er onderdeel van uit moeten maken.

En met performance bedoel ik voornamelijk de eventuele performance-impact op de computer. Dus trager e.d.