Specificaties MOBA-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Heroes Of The Storm Starter Pack, PC (Windows) Review

Err0rC0deX 13 mei 2015, laatste update op 28 mei 2015, 297 views

Heroes Of The Storm Starter Pack, PC (Windows)

Geweldig spel dat met goede inleiding / toturial iedereen snel aan het spelen kan helpen. Er zijn genoeg heroes en combinaties om uren te spelen zeker als je met vrienden in een party speelt. In de beta ben ik wat issues tegengekomen die hopelijk voor de release nog worden verholpen.

Pluspunten

• Veel heroes met allemaal hun eigen skills en traits
  • Combinatie van tutorial, try hero, en de pratice matches perfect voor begginner
  • Rotatie van heroes

Minpunten

• Reconnect bug
  • Map laad tijden
  • player vs player rank verschillen

Stabiliteit Score: 4
Replaywaarde Score: 3
Besturing Score: 5
Geluid Score: 5
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 5
Deze review is op basis van de closed beta.

Ik heb van vriend om steam een key gekregen om heroes of the storm te proberen.
Meteen bij openen krijg je een tutorial met alle belangrijke informatie die je nodig hebt om te spelen.
Voor dat je een nieuwe hero wil kopen kun je een test run doen in test map zodat je kan voelen hoe het speelt en of je de hero wil spelen.
Wat andere opmerkte als minpunten is het selecteren van traits die je tijdens het spel vrij speelt. Ik had hier geen last van omdat ik de traits al doorgelezen had in hero selection of er eerst een pratice run mee gespeeld heb waarbij je bij elke keuze voor een nieuwe trait het spel pauzeert zodat je kan lezen en kiezen welke trait je wil gebruiken.
Als je weet welke trait het beste is is het kwestie van snel klikken en dan kun je het zelfs tijdens intensief gevecht gewoon doorgaan.

Eerste Heroes
Als je begint kun je een hero kopen en doordat er rotatie is kun je ook 3 andere heroes gebruiken dus je wordt niet verplicht een hero te gebruiken tot je andere kan vrij spelen.

Min punten
De enige issues waar ik tegen be gelopen zijn de reconnect bug, laad-tijden van map & unblance die kan ontstaan bij spelen als party in player vs player.

Reconnect Bug
De reconnect bug is zoals naam zegt zegt iets wat optreed als je tijdens match verbinding verliest (dc, ctd, bs etc) en probeert game opnieuw te starten. De game zal proberen opnieuw naar de server te verbinden zodat je kan verder spelen maar in de meeste gevallen waarbij ik in deze situatie kwam werkte die feature niet en je mag niet een nieuwe match spelen voordat de match waar je nu niet meer in mee speelt is afgelopen.
Je moet dus wachten tot die match voorbij is voordat je ook maar iets kan doen in de game.

Laad tijden
Als je match start (nadat een match gevonden is) duurt het relatief lang voordat je begint met spelen.
Ik heb mijn spel op ssd ge´nstalleerd en heb een glasvezel verbinding dus ben de ervaring van wachten voordat je kan spelen niet meer gewend maar moet bij deze game toch vrij lang wachten (30 tot 60 seconden soms) tot match begint.

Rank verschillen in player vs player
Laatste wat ik tegenkwam is unbalance in player vs player.
Ik was rank 20 en was in een party met een stel steam vrienden die de game pas kort gespeeld hadden en dus niet hoger dan rank 8 waren en bij het eerste spel werden we meteen ingedeeld tegen een team dat volledig bestond uit spelers die mijn rank of duidelijk hoger hadden want het was vrij eenzijdig. Het is natuurlijk moeilijk om voor een gebalanceerd een gelijkwaardige tegenstander te vinden maar dat maakt het niet minder irritant dat ik in principe moet wachten tot we allemaal dezelfde rank hebben voor samen kunnen spelen.

Update pre open beta

Reconnect Bug
Het issue met de reconnect lijkt te zijn gefixed. Ik zelf heb al heel periode geen dc meer gehad maar vrienden met wie ik speelde die nog wel eens een dc hadden konden gewoon terug komen en meedoen.

Laad tijden
Laad tijden zijn in tussentijd niet verandert helaas.

Rank verschillen in player vs player
Het rank verschil probleem is echter veel groter geworden. Lose streaks van wel 10 of meer zijn niet bijzonder meer.
Het hele match making / team unbalance is op het forum van de game het meest besproken en niemand kan er maar een goed woord over uitlaten.
De devs hebben aangegeven het probleem te erkennen in en blog post maar nog geen oplossing gegeven (of het heeft geen resultaat).

Nieuwe conclusie
Naar aanleiding van het aanhoudende problemen met matchmaking en de ervaring die ik daardoor met de game heb is de review aangepast.
[eindoordeel: goed -> voldoende]
[replaywaarde: uitstekend -> voldoende]
In een game waar teamplay essentieel is en solo of in party gaan niks uitmaakt omdat je nog steeds tegen een veer beter ranked team komt te staan is het onmogelijk op dit moment de game echt aan te raden. Het is hopen op verbetering tijdens/voor het openen van de beta want zonder dat zullen nieuwe spelers de game meteen links laten liggen en terecht.

Heb jij ook een Heroes Of The Storm Starter Pack, PC (Windows)?

Goede review. Echter zou die iets verbeterd kunnen worden door Sub kopjes. :)

[Reactie gewijzigd door Goldstrike91 op 14 mei 2015 12:43]

Bedankt voor feedback.
De review is aangepast met sub kopjes en update naar mijn huidige ervaring met hots.