Specificaties Android compatibel en 63g - Bekijk alle specificaties

LG G Watch Zwart (Zwart) Review

johanneslol 12 mei 2015, laatste update op 12 mei 2015, 142 views

LG G Watch Zwart (Zwart)

Een mooie smartwatch, die redelijk goedkoop te vinden is online. De batterijduur is prima. De bandjes verwisselen is erg vervelend, maar elke 22 mm bandje past ! Android wear werkt goed maar soms heeft hij korte vertragingen en komen nortificaties vertraagd aan. (Getest met Note4) Kort gezegd een aanrader !

Pluspunten

• Goede batterijduur
  • Android wear !
  • Beeldscherm goed leesbaar
  • Normale 22 mm bandjes passen!
  • Google now werkt prima ( Nederlandse als tweede taal )

Minpunten

• Android wear heeft last van bugs.
  • Verwisselen van bandjes verschrikkelijk
  • Geen hartslagmeter

Ik heb de watch nu iets meer dan een week in gebruikt in combinatie met een Samsung Galaxy note 4. De eerste indruk lees je hieronder !

Bouwkwaliteit
De bouw kwaliteit van het horloge lijkt erg goed. Het glas en metaal voeld goed aan. Helaas doet de rubberen band erg goedkoop aan.Deze vervangen is een behoorlijk vervelend werkje, maar elke 22 mm band past erop !

Android wear
Dit horloge draait op Android wear, en werkt dus op elke Android telefoon die Android 4.3 of hoger heeft. Het pairen is erg simpel en vereist alleen dat je de Android wear app download op je telefoon. Android wear werkt goed, en voelt redelijk volwassen. Soms lagt het horloge en apps opstarten gaat traag, maar de vraag is hoe vaak je echt gaat gamen op een horloge .... Dat gezegd hebben de mogelijkheid om haast oneindige hoeveelheden watchfaces te hebben is erg leuk !

Gebruikte apps.

Deze Apps zijn aan te raden als je zelf een Android wear apparaat hebt of wil aanschaffen.

Wear mini launcher
Android wear
Wear picture watch ( je eigen foto gebruiken als watch face background )

Batterijduur
Omdat je de hele dag het horloge gebruikt komt her volgende punt naar voren, namelijk batterijduur.
De batterijduur is voor mij meer dan voldoende. Aan het einde van de dag heb ik nog rond de 60/70% batterij over. Iets wat ik prima vind. Waarom de anderen vinden dat dit slecht is weet ik niet. Wellicht dat dit komt doordat er inmiddels meerdere updates zijn uitgekomen voor Android wear!

Opladen
Het opladen gebeurd via een soort kleine Dock dit werkt op zich prima. Helaas moet je goed opletten dat je hem op de goede manier erop legt zodat de pinnetjes contact kunnen maken. ( hij kan dus maar op 1 manier erop liggen!het opladen zelf gaat vrij snel en kost ongeveer 1 tot 1,5 uur.

Ondanks dat dit een eerste generatie product is, werkt het goed. De nieuwprijs is echter wel veelste hoog. Als je hem ergens voor 80 of minder kan krijgen is hij aan te raden. Hij werkt prima, en de bugs die er zijn worden wel opgelost over tijd door Google. Er is geen hartslagmeter aanwezig maar dit is voor mij persoonlijk geen probleem, als dit ook gesprongen is voor u kan dit horloge dus ook sterk aanbevelen, als je een smartwatch wil proberen !

Heb jij ook een LG G Watch Zwart (Zwart)?

Hij ziet er groot uit, voelt het niet als een baksteen aan je arm?
Hallo ! Ja hij is aan de grote kant, maar persoonlijk heb ik er geen last van. daarbij gezegt hebbend dat ik mijn telefoon ook een normaal voormaat vind. :) ik denk als je bang bent voor de grote dat je hem moet testen in de winkel. Ik ka n ook eventueel een foto toevoegen met een vergelijk van een iphone 4 of iets dergelijks. :) dan kan je de grote zien ?