Specificaties 17" (1440x900), 320GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

HP Pavilion dv7-1110ed (FV798EA) Review

jjkester 27 januari 2010, laatste update op 27 januari 2010, 2.105 views

HP Pavilion dv7-1110ed (FV798EA)

Pluspunten

• Fijn toetsenbord
  • Goede geluidskwaliteit
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Warmteproductie
  • Wordt snel vettig, je vinger/handafdrukken blijven erop staan

Featureset

Qua features kan ik kort zijn, de extra's zijn redelijk vanzelfsprekend in deze klasse (webcam, aansluitingen). De videokaart zou wat beter kunnen. Het geheugen van 3GB is in combinatie met Windows Vista ruim voldoende. Ook handig zijn de lichtgevende mediaknoppen in een half doorzichtig paneeltje en de afstandsbediening. Het geluid is van erg goede kwaliteit, zeker in verhouding tot andere laptops.

Prestaties

Zoals hierboven al genoemd is de videokaart voldoende voor doorsnee gebruikers, maar niet echt high-end. Voor gamers is deze niet aan te raden. Processor is ruim voldoende.

Voorbeeld: GTA San Andreas is prima te spelen op 800x600, op 1440x900 vrij schokkerig.

Beeldkwaliteit

De beeldkwaliteit is prima, het 17" scherm kijkt fijn. Jammergenoeg is de verticale inkijkhoek niet zo groot, je ziet een groot verschil in contrast als je het scherm een klein beetje verder open/dicht doet.

Bouwkwaliteit en robuustheid

Alle onderdelen voelen solide aan. Het deksel is bestand tegen schokken. Volgens HP zal de laptop bij vallen de harde schijf beschermen (uitschakelen + hdd-airbag).

Edit: Inmiddels heb ik de laptop al eenmaal laten vallen terwijl hij ingeschakeld was, er is niets mee aan de hand, alleen wat krassen (er zit een gat tussen mijn bureau en de muur, hiertussen is hij gegleden). Prima bouwkwaliteit dus!

Ergonomie

Het toetsenbord is fijn, zeker ook het numerieke keypad wat eigenlijk onmisbaar is. Wanneer je typt rust je hand ook nooit op het touchpad van de muis. De muis is ook erg precies en de ingebouwde scrollbar is handig!

Warmte- en geluidsproductie

Met de geluidsproductie is niets mis, deze laptop is gewoon stil. De warmte is een ander verhaal, wanneer je de computer niet zwaar belast is er niks aan de hand. Bij hogere belasting kan het wel warm worden, de warmte kan wel goed weg (het is niet hinderlijk).

Mobiliteit en accuduur

De accu is prima. De laptop is in een tas wel erg groot, maar dat nadeel heb je natuurlijk bij elke 17" laptop. Het gewicht is acceptabel.

Edit: Na 9 maanden presteert de accu ietsje minder, maar nog steeds prima, nauwelijks achteruit gegaan. Tevreden dus!

De prijs is naar mijn mening redelijk/goed. Er zullen goedkopere laptops zijn met vergelijkbare speceficaties, maar het idee wat ik bij HP heb is een goede kwaliteit. In de afgelopen maanden dat ik deze laptop heb heb ik geen problemen gehad, en verder laat de laptop een goede kwaliteitsindruk achter.

- - - - - - - - - -
Update 27/01:
Interne harde schijf (Toshiba MK3252GSX 320GB SATA) defect. Aantal bestanden kwijt (meeste zijn nog gewoon 'goed', en ik heb een backup van al het belangrijke), wil ook niet meer formatteren. Garantie net een halve maand verlopen, HP wil geen coulance toepassen. Gelukkig wil de winkel dit wel en daarom ga ik er morgen ook naar toe om hem op te sturen naar HP.

Heb jij ook een HP Pavilion dv7-1110ed (FV798EA)?

Sinds ruim 2 maanden in bezit van deze machine.
Ben het helemaal eens met vorige reactie. Prima machine.
Er is alleen nog een ding vorige schrijver is kennelijk geen firewire gebruiker.
Ik wil dus nog al eens video filmen en bewerken (met studio 11), alles gaat goed tot ik het via firewire terug wil schrijven naar band of dvd recorder (dit om uren renderen te voorkomen).
De besturing van de camcorder werkt wel, opname lampje gaat aan en loopwerk start, alleen het beeld ontbreekt.
Heb regelmatig contact met HP gehad en ze weten er van en zouden bij de eerstvolgende bios update hier een oplossing voor in bouwen, maar gisteren (18-4-2009) was de update er maar mijn probleem was nog niet verholpen.
Andere driver voor de firewire geprobeerd?
bij mijn werkt de firewire niet, spijtig want ik wou de laptop gebruiken om beelden te capturen via adobe premiere pro cs4

Hij herkent de camcorder niet ( zelfs windows herkent die niet )
Misschien een idee om dan gebruik te maken van de garantie als die poort het niet doet?