Specificaties 15,6" (1920x1080 IPS), 1,064TB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

Medion Akoya S6213T (30017711) Review

Jer038 8 mei 2015, 334 views

Medion Akoya S6213T (30017711)

Prima laptop voor gebruikers die zowel een laptop als een "tablet met touchscreen functionaliteit" willen hebben. Draait soepel op W8.1, de configuratie zoals je 'm aangeboden krijgt verdient aandacht (tweaken). Hardware voelt solide aan, nu 2 maanden in bezit. Scherm is echt fijn, daarom gekocht ipv HP360 oid.

Pluspunten

• Scherm (full HD)
  • Tablet mogelijkheid
  • Windows met Office 360 (mijn vrouw)

Minpunten

• Configuratie Windows 8.1 door leverancier (onder de maat)
  • Mousepad

Ik heb lang getwijfeld tussen deze hybride en andere concurrenten, zoals de HP360 en de Lenovo Flex. Ik zocht een Hybride van onder de 600 euro met 15" scherm, Windows 8.1 en andere W programma's (wens van mijn vrouw, ik draai zelf Linux op Sony Vaio). Ik heb de Lenovo bekeken in een winkel, vond 'm breekbaar aanvoelen. Daarnaast liep het apparaat daar in de winkel steeds vast, geen warm welkom. Mijn buurman heeft de HP360 op mijn advies gekocht, het is de mooiste van de 3, zonder twijfel. Alleen.....HP is net als Lenovo geen full HD. Daarnaast kun je de concurrenten kantelen of helemaal omklappen zodat er tablet mode ontstaat, maar de Medion kun je heel eenvoudig ontkoppelen en dan heb je een (vrij zwaar) 15" tablet!

Het werd uiteindelijk deze Hybride, en ik heb er nog geen moment spijt van. Alles werkt als een zonnetje, het enige minpunt was de af-fabriek configuratie van Windows. De C schijf ((flash geheugen van het tablet gedeelte: 64 Gb) liep binnen 1 week vol. Bleek dat er na iedere update met security patches een memory-dump stond geconfigureerd, dan gaat het snel. Ik ben er via Treesize (tooltje van Novell, ja ik weet het , ik ben oud) achter gekomen waar het zat, een gemiddelde gebruiker komt hier niet achter vermoed ik. Dan loopt je c schijf vol, met je Windows, dan kun je terug naar de winkel. Dikke onvoldoende als je het mij vraagt.

Het is een Duits product, en zo voelt het aan. Degelijk, stabiel en betrouwbaar. Er staat een mooie review (in het Duits) op internet, daaraan is geen woord gelogen. Het is vreemd dat er niemand eerder een review heeft geschreven over dit product, het is namelijk een prima apparaat. Wel even de Windows tweaken zodat alle toeters en bellen uit staan (zoeken op internet, registry key importeren en alles staat op snel).

Een aanrader deze degelijke, bijzondere Duitser.

Jerry

Heb jij ook een Medion Akoya S6213T (30017711)?