Specificaties Multifunctioneel, WiFi max. 733Mbps - Bekijk alle specificaties

TP-Link RE200-AC750 WiFi Range Extender Review

AlexTestpanel 7 mei 2015, laatste update op 7 mei 2015, 223 views

TP-Link RE200-AC750 WiFi Range Extender (Testpanel)

Zeer makkelijk te gebruiken apparaat. Op zowel de 2.4 Ghz band als de 5Ghz band geweldige verbinding. Mooi en solide uitgevoerd. Snel te installeren. Enkele klikken later was de boel werkend.

Pluspunten

• Zeer solide uitgevoerd
  • 2.4 en 5 Ghz support
  • Snel te installeren

Minpunten

• Best groot, waardoor je 'm graag wilt verbergen

Beheerbaarheid Score: 5
Voor internet op mijn steiger achter mijn huis, was ik al een tijdje op zoek naar een range extender. Via Tweakers kreeg ik de optie om deze te testen en te vergelijken met de AV500.
Ik heb een vrij modern, 9 jaar oud huis, waar de muren erg wifi-werend zijn :). Dit betekent in praktijk dat elke verdieping een Access Point nodig heeft en ik deze op sommige plekken nog dien te versterken. En ondanks 2 sterke zenders, heb ik op zolder en op mijn terras op mijn vlonders(4 meter van de achtergevel van het huis), geen verbinding. Dit is erg vervelend, want met het mooie weer in de aantocht, vermaak ik me graag met iPad of laptop aan de buitentafel.

Aan de slag gaan met deze extender was een groot plezier. Er zijn 2 manieren hoe je het apparaat instelt, vrijwel automatisch of manual. Ik een type wat liever zelf achter de knoppen zit, dus ik heb voor de 2e optie gekozen.
Na het apparaat in het stopcontact te hebben geplaatst, kon ik binnen 20 seconden al het ingebouwde wireless netwerk vinden. Je verbind daar dan naar toe, om vervolgens via 'admin/admin' in te loggen op een specifiek link. Daarna loop je een web based wizardje door, waarbij je eerste het 2.4 Ghz network kiest wat je wilt versterken, waarna je het 5 Ghz network kiest. Dit alles is snel en kostte mij maximal 3 minuten. De teksten erbij zijn helder en je wordt niet lasting gevallen met veel moeilijke termen(ik durf zit zelfs mijn schoonmoeder te laten doen).
Een uurtje later keek ik naar buiten en zag ik dat mijn vriendin vrolijk d'r laptop mee had genomen naar buiten. Perfect signaal op 2.4 Ghz.

Minpuntje was wel dat de 5Ghz signalen blijkbaar nog steeds niet sterk genoeg is om vanaf 1 meter van het raam, door het raam heen te gaan en dan 4 meter te overbruggen. Buiten is het dus 2.4 Ghz. En daar blijft het bij. Het rond verplaatsen van de extender hielp hier vrijwel niets bij.

Heb jij ook een TP-Link RE200-AC750 WiFi Range Extender?