Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Shure SE425-CL (Transparant) Review

rennor 5 mei 2015, 144 views

Shure SE425-CL (Transparant)

Helder en gebalanceerd geluid. Mist de 'punch' in de lagere tonen. Het draagcomfort is goed, je merkt niet dat je ze in hebt. Niet goedkoop.

Pluspunten

• Kraakhelder geluid
  • Gebalanceerde klank
  • Goede demping omgevingsgeluid
  • Goed draagcomfort

Minpunten

• Mist bas
  • Duur

De pasvorm is zeer goed, je merkt het niet dat je ze in hebt. Het indoen zelf kost in het begin wat moeite en gewenning, maar is daarna vrij eenvoudig. Er zit een ruime keuze aan passtukjes bij, voor iedereen wat wils. Je kunt via diverse audiciens overigens ook hoesjes op maat laten aanmeten voor de pefecte pasvorm.

Het geluid is kraakhelder en goed gebalanceerd. Zowel akoestische muziek als dance gaan prima. Alleen de basfans kunnen beter voor iets anders kiezen, want hij mist de 'punch' onderin. Eerlijk gezegd vraag ik mij de nut van de dual drivers hierbij wel eens af.

De kwaliteit lijkt ok. Voordeel ten opzichte van de oudere series (die ik hiervoor had) is dat alles los te vervangen is mocht dit nodig zijn.

De prijs is heftig. Daarnaast moet je ook nog eens in de zoveel tijd nieuwe foampjes aanschaffen ( 20,- voor 5 paar). Als je de aanschafprijs uitsmeert over de (verwachte) levensduur, is het nog te overzien. Of hij de meerpijs t.o.v. de SE315 waard is, durf ik niet te zeggen. De reden dat ik hiervoor ben gegaan, is dat mijn oren niet al te groot zijn en de SE425 kleiner gebouwd is.

Al met al ben ik zeer tevreden met deze IEM's.

Heb jij ook een Shure SE425-CL (Transparant)?