Specificaties Android, iOS, Windows Phone compatibel en 60g - Bekijk alle specificaties

Microsoft Band (2014) Medium Zwart Review

jack_ 3 mei 2015, 513 views

Microsoft Band (2014) Medium Zwart

Een klokkie met veel potentie maar nog in de kinderschoenen! mooie combinatie van fitness tracker en smart watch die vooral op android nog wel wat te kort schiet.

Pluspunten

• vele sensoren
  • android ios en wp support
  • combi van tracker en smartwatch

Minpunten

• android ondersteuning laat nog wat te wensen over
  • max aantal tiles
  • toch wat zwaar

lang verwacht. Leuke combinatie van tracker en smartwatch. Ik gebruik deze band icm een android toestel en mis vooral de body van de email, die krijg ik niet te zien. De notificaties blijven niet op het scherm staan, dus komt iets binnen en je moet weer op het knopje drukken naar de tile switchen om de notificatie te bekijken. Op andere smart watches beweeg je even met je pols of tap je op het scherm om het bericht te lezen. Van de vele sensoren mis ik wel de optie om de waardes op je android toestel uit te lezen, of uberhaupt om je body temperature te zien, want ook die sensor zou erin moeten zitten of evt op de watch zelf.

Het apparaat zit tjokvol met opties en ik mis gewoon de puntjes op de i, het moet wel mogelijk zijn met dit product, maar het is blijkbaar nog niet volwassen genoeg. Wel is dit een apparaat wat ik nog niet bij andere merken heb gezien en dan bedoel ik de combi: gps, smart watch, heart rate.

Ik draag al jaren geen horloge meer, maar ik kan nog niet goed wennen aan deze band. Ik zet met regelmaat de sluiting wat losser of vaster omdat hij soms te strak zit en soms te losjes waardoor hij teveel schuift. Hiervoor heb ik even een tijdje met een fitbit rondgelopen, en die is uiteraard een stuk lichter, dat is 1 ding (maar die kan ook veel minder, dus dat is niet helemaal een eerlijk vergelijk), maar qua vorm en gewicht vind ik hem niet altijd even comfortabel zitten. Ik was hier in andere reviews al voor gewaarschuwd, maar ik dacht dat het wel mee zou vallen en was voor de mooie combi gevallen.

Ik vind hem zelf mooi vormgegeven, hoewel het bandje gewoon rond had mogen zijn van mij. Ook de verplichte keuze tussen S, M en L is niet heel handig. Ik heb een M, voor mij de goede keuze.

Ik heb hem een keer met een fitbit Charge HR vergeleken en de fitbit zat qua hartslag als stappen altijd een stuk hoger. De stappen heb ik het idee dat de fitbit wel eens aan de hoge kant zit. Vooral bij een keer werken in de tuin had ik op een dagje 11 km gelopen, dat leek me sterk. Veel gedaan die dag, maar de tuin is niet zo groot. Op dat moment had ik de band nog niet, dus wat die op dat moment gegeven zou hebben , druf ik niet te zeggen. Ook wat zonde om die bij grof werk in de tuin om te houden. Ik heb nog geen ervaringen qua duurzaamheid, hoewel ik wel wat lees qua krasgevoeligheid van het scherm en het rubber bij de sluiting wat soms los zou laten. Ik ben benieuwd. Kan wel me iets bij voorstellen dat dit op den duur niet meer optimaal is.

de fitbit detecteert zelf wanneer je gaat slapen, bij de band moet je dit zelf aan/uit zetten. Ik weet dan ook niet of de fitbit er misschien soms langs zit, maar dat is wel handiger als het vanzelf gaat.
Een klokkie met veel potentie maar nog in de kinderschoenen!

ik heb hem nu pas een week en misschien dat ik nog een keer een update plaats over een tijdje.

Heb jij ook een Microsoft Band (2014) Medium Zwart?

Is het niet vooral een WIndows connectie die je moet hebben waardoor alle functionaliteit tot zijn recht komt?
Ja zou best kunnen.. Ik ga nog even een Windows phone proberen, maar ik had wel verwacht dat ik een mailtje zou kunnen lezen. Ook het verdwijnen van de notificatie, die wel weer via een knop en wat swipen op je scherm kan toveren, zal je met een Windows phone ook last van hebben
Heb je de band uit de US laten komen ?

Tijdje geleden ook iets laten oversturen, koste me een aardige duit extra belasting.
Verder staat deze band hoog op mijn verlanglijstje :)
amazon uk. Zonder extra duties en snel hier. Schijnt ook bij ms store UK te bestellen zijn als je even een UK billing adres opgeeft